מאבק עובדי המחשוב בהדסה מחריף: ביום ראשון צפויים שיבושים בקבלת קהל בבית החולים

נוכח חוסר הנכונות של הנהלת בית החולים הדסה לקיים מו"מ על העסקת עובדי המחשוב בצורה ישירה ולאחר שבית הדין אפשר את המשך צעדיהם, בתחילת השבוע הבא תשובש קבלת הקהל בהדסה ולא יינתנו שירותי מנהלה *** יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דניאל בונפיל: "הגיעו מים עד נפש. אני קורא  למנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין להתעשת ולקחת אחריות" *** מחר (ו') בשעה 11:00 יקיימו עובדי נס ועובדי הדסה טקס "קבלת שבת" במחאה מול ביתו של רוטשטיין בראש העין

בעקבות החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים לדחות את בקשת הנהלת בית החולים הדסה עין-כרם לצו מניעה זמני כנגד צעדי העובדים, ביום ראשון הקרוב (20.1) החל משעות הבוקר יחולו שיבושים בקבלת הקהל במוסד הרפואי ולא יינתנו שירותי מנהלה בכל בית החולים, על כלל מרפאותיו השונות.

בדיון שעסק בזכותם של עובדי המנהל והמשק בבית החולים לנקוט בצעדים ארגוניים בדרישה להעסיק באופן ישיר את עובדי המחשוב בהדסה, שהועסקו בשנה האחרונה כעובדי קבלן מטעם "נס טכנולוגיות", קרא שופט בית הדין דניאל גולדברג לצדדים לשבת לשולחן המו"מ ולהידבר. למרות נכונות ההסתדרות לקיים שיח ולפתור את הסוגיות שבמחלוקת, בחרה הנהלת בית החולים בראשות המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין שלא להיענות להצעת השופט, להתבצר בעמדותיה ואף לסרב לקיים מו"מ עם נציגות העובדים.

עובדי מחלקות המחשוב של הדסה, שהועסקו עד עתה כעובדי קבלן של נס טכנולוגיות, דורשים – בתמיכת עובדי המנהל והמשק בבית החולים - לסיים את העסקתם הפוגענית כעובדי מיקור חוץ ומבקשים להילקט להעסקה ישירה תוך השוואת תנאיהם לעובדי המוסד עצמו. על פי נתונים המצויים בידי ההסתדרות, העסקתם של העובדים במיקור החוץ גוזלת מבית החולים תקציב גבוה מאשר העסקתם באופן ישיר – וזאת מעבר לעובדה שהעסקה כזאת היא מכבדת וראויה יותר.

נזכיר כי הנהלת הדסה גרמה בפועל לפיטוריהם של עובדי המחשוב שלה, לאחר שהעבירה אותם להעסקה קבלנית ואז בחרה להחליפם בעובדי קבלן אחרים, רק משום שעמדו על זכותם החוקית והלגיטימית להתאגד בהסתדרות ולעמוד על זכויותיהם.

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דניאל בונפיל: "הגיעו מים עד נפש, במקום לקחת אחריות ולהוביל את המשבר הזה לפתרון, מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין בוחר להחריף את המצב ולהתכחש לעובדיו. ההסתדרות מוכנה ותמיד הייתה לשבת לשולחן הדיונים, כעת הכדור בידיים של רוטשטיין להתעשת ולסיים את המשבר לטובת העובדים וכדי להימנע מפגיעה בציבור המטופלים".

בתוך כך, מחר (ו') בשעה 11:00 יקיימו עובדי נס ועובדי הדסה טקס "קבלת שבת" מול ביתו של רוטשטיין בראש העין. זאת, במחאה על המשבר החריף אליו הגיעו יחסי העבודה בין הצדדים וחוסר נכונותנו לנהוג כלפיהם בכבוד ולהעסיקם בצורה ראויה. 

התארגנות עובדי נס מלווה על ידי איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההייטק בראשות יקי חלוצי, לצד נציגי הלשכה המשפטית במרחב ירושלים המייצגים את ההסתדרות עו"ד אורנה נבון ועו"ד מאיר סוויסה.