שלושה הסכמים קיבוציים נחתמו בקבוצת קוקה-קולה ישראל

ההסתדרות וקבוצת החברה המרכזית לייצור משקאות קלים בע"מ (קוקה-קולה ישראל), חתמו על שלושה הסכמים המשפרים משמעותית את שכרם ותנאי העסקתם של כ-2,400 עובדים *** הסכם עובדי המכירות הוא ראשוני והסכמי עובדי ההפצה והייצור, מחודשים

ההסתדרות, החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, החברה המרכזית להפצת משקאות וועדי העובדים, חתמו על שלושה הסכמים קיבוציים לכ-2,400 עובדי קבוצת קוקה-קולה ישראל. אחד ההסכמים הוא ראשוני והשניים האחרים, מחודשים. תוקפם לשלוש שנים.

מדובר בהסכם ראשוני לכ-600 עובדי המכירות, אשר הצטרפו לראשונה להסתדרות, בהם מנהלי לקוחות, מקדמי מכירות, נציגי גיוס לקוחות, מתאמי הפצה וקופאים. לצדם חודשו שני הסכמים קיבוציים: האחד לכ-1,400 עובדי הפצה, בהם נהגי משאיות, עובדי חלוקה, מלגזנים, מחסנאים וחשמלאים, והשני לכ-400 עובדי ייצור.

ההסכמים נחתמו במשרדי קוקה-קולה בבני ברק, בנוכחות מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, יו"ר ההסתדרות במרחב רמת גן-בני ברק אבי גלילי, מנכ"ל קוקה-קולה ישראל הראל חייקין, מנכ"ל החברה המרכזית למכירות והפצה ניר לוינגר, רכזת איגוד מקצועי במרחב רמת גן-בני ברק עו"ד אורלי נחום, מזכירת איגוד מקצועי במרחב עו"ד זינב מנסור, יו"ר ועד עובדי ההפצה שמעון סויסה, יו"ר ועד עובדי הייצור שמעון מרלי ויו"ר ועד עובדי המכירות יורם מושיוב. את ועדי העובדים בהפצה ובייצור, ייצגה עו"ד מורן סבוראי ממשרד בשה זבידה סבוראי.

בין סעיפי ההסכם הראשוני של עובדי חברת המכירות, וההסכמים המחודשים של עובדי ההפצה והייצור: תוספות שכר בשלוש פעימות בסכומים משתנים, בהתאם לתפקיד ולוותק; תשלומים מיוחדים לכוננויות וקריאות פתע לעבודה; תוספות שכר משמעותיות לעובדי משמרות; מענק הוקרה מיוחד לכל העובדים שצברו ותק של 25 שנים בחברה, והחזרים כספיים נוספים. ההסכמים כוללים גם הוספת מגוון רחב של פעילויות רווחה שנתיות לעובדים ולמשפחותיהם. 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "אני מברך את הצדדים על חתימת ההסכמים, בהם ההסכם החדש של מאות עובדי המכירות. העובדים הם שותפים מלאים להצלחתה של החברה. תודה לכל מי שנטלו חלק במשא ומתן".

מנכ"ל החברה המרכזית למכירות והפצה, ניר לוינגר, אמר: "ההסכם מסדיר את יחסי העבודה המצוינים המתקיימים בקבוצת החברה המרכזית לאורך עשרות שנים, ומבוססים על כבוד הדדי, הבנת צרכים, יכולת גמישות ובעיקר המחויבות של כולנו לתרום להצלחת החברה ולהצלחתו האישית של כל אחד מהעובדים שלנו. תודה גם לשותפינו בהסתדרות על התהליך המבורך לגיבוש ההסכם".

מנכ״ל קוקה-קולה ישראל,  הראל חייקין, אמר: ״בשבילנו עובדי החברה הם הבסיס המשמעותי אשר מייצר את היציבות, העמידות וההובלה של החברה לאורך 50 השנים של קוקה-קולה בישראל. אנו מאמינים כי התהליך הנוכחי מביא ערך לכל עובד ומביא ערך גם לחברה. אנו מודים להסתדרות ולראשי הוועד על הסכם ערכי ומכובד״.

מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, אמר:" לאחר משא ומתן שנמשך כמה חודשים הגענו להסכמות אשר ידאגו לרווחתם של העובדים המסורים של קוקה-קולה, אשר עובדים בימים ובלילות, במפעלי הייצור ובכבישי הארץ. ההסכם מהווה צעד חשוב לחיזוק מערכת יחסי העבודה בחברה והמשך הצלחתה. יישר כוח לוועדי העובדים על הנחישות שהפגינו לאורך הדרך ותודה להנהלה".

יו"ר ההסתדרות במרחב רמת גן-בני ברק, אבי גלילי, אמר: "אני רוצה להודות לוועד החדש שהצטרף אלינו, ועד המכירות. אנו מברכים אותו על ההתארגנות ועל צירוף כ-600 עובדים חודשים להסתדרות. באותה הזדמנות, אברך את ועדי ההפצה והייצור על עבודה מאומצת לכריתת הסכם קיבוצי מיוחד. אני רוצה להודות לאליעזר בלו, לעו"ד אורלי נחום ולעו"ד זינב מנסור, ולברך אותה על התפקיד החדש בהסתדרות. המון תודה ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על התמיכה והיצירתיות בהסכם זה. תודה להנהלת קוקה-קולה". 

יו"ר ועד עובדי ההפצה, שמעון סויסה, אמר: "בשעה טובה נחתם אתמול הסכם. ההנהלה השקיעה בעובדים עם תוספות שכר, שיפור בתנאי ימי המחלה, תוספת כסף למתנה לכל עובד ועוד. אני רוצה להודות לאליעזר בלו, לאבי גלילי, לאורלי נחום, לזינב מנסור, למשרד עורכי הדין שליווה אותנו ולהנהלה, שאיתה אנחנו מחוברים יחד כבר שנים". 

יו"ר ועד עובדי הייצור, שמעון מרלי, אמר: "מדובר בהסכם מצוין. לא היה קל, אבל הגענו להבנות אשר יטיבו עם העובדים בשנים הקרובות. אני רוצה להודות לאליעזר בלו, על התמיכה לאורך כל הדרך, לאבי גלילי, לאורלי נחום, לזינב מנסור, למשרד עורכי הדין על הליווי המקצועי, ולהסתדרות באופן כללי, כי יש המון אנשים שנטלו חלק. אני מודה לעובדים על הסבלנות והתמיכה בתהליך, וכמובן להנהלה".

יו"ר ועד עובדי המכירות, יורם מושיוב, אמר: "לאחר תהליך ממושך, אני שמח מאוד שהגענו להסכמות. ההון האנושי בחברה מהווה בסיס חשוב לשגשוגה ואני מאמין שבשיתוף פעולה, אנו עתידים להמשיך ולהצעיד את החברה קדימה. חתימת ההסכם הקיבוצי הינה תוצר של שיח פורה ומכבד של כל הצדדים. תודה לחברי הוועד שבלעדיהם כל זה לא היה קורה, לכל מי שנטל חלק בעשייה מבורכת זאת, ולחברי ההנהלה אשר עמלו להגיע להבנות ולפתרונות להסכם זה".

עובדי קבוצת קוקה-קולה ישראל הם חלק מכ-800 אלף עובדים ועובדות המיוצגים על ידי ההסתדרות.