המאבק להצלת קואופ: "לא נאפשר פגיעה בעובדים"

לאחר אישור בקשתה של קואופ להקפאת הליכים ומינוי הנאמנים - יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "המטרה היא להציל את רשת קואופ כמקשה אחת, ובהסדר שמבטיח את המשך המשך העסקת העובדים וקיומו של ההסכם הקיבוצי. לא נאפשר פגיעה בעובדים" *** יו"ר הוועד הארצי של עובדי הקואופ, אורי צרפי: "קואופ זה הבית שלנו וכולנו ניאבק להצלתו" ***

בהמשך לאישור הבקשה של רשת קואופ ישראל להיכנס להקפאת הליכים, ומינויים של הנאמנים עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ'ב, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התייחס לפני זמן קצר לנושא ומסר כי: "המטרה המרכזית שצריכה לעמוד לנגד עיני הנאמנים היא הצלתה של רשת קואופ כמקשה אחת, ובהסדר שמבטיח את המשך העסקת העובדים וקיומו של ההסכם הקיבוצי".

ניסנקורן הוסיף כי: "קואופ היא שחקנית חשובה בענף הקמעונאות והצלת הרשת היא אינטרס ציבורי מובהק. אנו מדברים על מטה לחמן של כאלף משפחות מקצרין ועד אילת וכל פתרון למניעת קריסתה של הרשת חייב לכלול את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. יש כאן עניין של אחריות חברתית ולא נאפשר פגיעה בעובדים".

נזכיר כי מוקדם יותר היום, ובמשך כל שעות הדיון בבקשתה של קואופ, מאות עובדי הרשת, בליווים של יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות דני בונפיל וראש חטיבת המסחר בהסתדרות המעו"ף ראובן פרי, הפגינו בסמוך לבית המשפט בירושלים.

יו"ר הוועד הארצי של עובדי הקואופ, אורי צרפי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות ומסר הערב: "אנו מברכים על מינויים של הנאמנים ומקווים כי הדיונים על הצלתה של הרשת יתקיימו בשיתוף פעולה מלא עם נציגות העובדים. יש לנו ועד חזק ואחראי, עם הסתדרות חזקה שעומדת לצד העובדים, ולא נעמוד מנגד בשעה כה גורלית לעתיד החברה והעובדים. קואופ זה הבית שלנו וכולנו ניאבק להצלתו. לא נאפשר לפרק את החברה".