ברקע הפרסומים על מכירתה: עובדי לומניס קיימו אסיפת הסברה - דורשים להיות מעורבים במו"מ

עשרות עובדי חברת המכשור הרפואי לומניס נטשו את עמדותיהם וקיימו פעולת מחאה בכניסה למפעל ביוקנעם *** זאת לאחר שגילו כי מאחורי גבם ובניגוד להצהרות ההנהלה, נרקמה עסקה למכירת החברה בקרוב למיליארד דולר

עשרות עובדי חברת לומניס מיוקנעם קיימו היום (ד') אסיפת הסברה במחאה על הכוונה למכור את החברה באופן חד-צדדי וללא כל הידברות עמם.

לומניס הינה חברה המייצרת ומשווקת מכשירים לתחום הרפואה והאסתטיקה הרפואית. כ-400 עובדי החברה התארגנו לפני כשנה והצטרפו לכ-800 אלף עובדים במשק הישראלי המאוגדים בהסתדרות.

בשנה האחרונה מתנהל משא ומתן בין נציגות העובדים להנהלת לומניס להסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי ראשון. בימים האחרונים אף נערכה פגישה בה העלה הוועד את סוגיית מכירת החברה, אולם ההנהלה הכחישה מכל וכל כי החברה עתידה להימכר. ואולם, הבוקר הופתעו העובדים לגלות באמצעי התקשורת פרסומים לפיהם נרקמה עסקה למכירת החברה לקרן CVC הבריטית, תמורת קרוב למיליארד דולר.

עובדי לומניס חשים כי הנהלת החברה זרתה חול בעיניהם וקידמה באופן חד-צדדי את הליך המכירה מאחורי גבם, וזאת למרות ההשלכות המשמעותיות שיהיו למכירה על תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי.

בצעד מחאה נטשו העובדים את עמדותיהם וקיימו אסיפת הסברה בכניסה למפעל ולמשרדי החברה. העובדים עומדים על זכותם להיות מעורבים ומעודכנים במו"מ למכירת החברה ודורשים, כמי שמהווים את ליבת החברה, להיות שותפים ברווחים ולקבל מענק מכירה.

עובדי לומניס מלווים על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים זאב ליברמן, יו"ר ההסתדרות בשלוחת יוקנעם יוסי עמוס ומזכירת האיגוד מקצועי מהמרחב עו"ד סיון ברוך.