עובדי נס טכנולוגיות בביה"ח הדסה יערכו מחר קריאת השכמה מול ביתו של מנכ"ל החברה

העובדים יפגינו מול ביתו של המנכ"ל ברמת אפעל *** הם מוחים על הפגיעה בעבודה המאורגנת בחברה והסחבת של ההנהלה במשא ומתן עמם

עובדי נס טכנולוגיות(NESS)  בבית החולים הדסה בירושלים, יערכו מחר (ד') ב-6:30 בבוקר, קריאת השכמה מול ביתו של מנכ"ל חברת נס, שחר אפעל, ברמת אפעל. זאת, במחאה על הפגיעה בעבודה המאורגנת והסחבת של ההנהלה במשא ומתן עם העובדים. 

עובדי התמיכה הממוחשבת בבית החולים שובתים מזה כשלושה שבועות, על רקע סירוב הנהלת נס להשוות את תנאיהם לתנאים של עובדי המנהל והמשק בבית החולים. הנהלת נס מסרבת באופן מוחלט להשיב לתביעות העובדים במשא ומתן שמתנהל בין הצדדים.

בחברת נס קיים סכסוך עבודה פתוח בקרב עובדי נס בעיריית ירושלים. העובדים שבתו לפני כשבועיים, במחאה על תנאי עבודה ירודים במתחם המחשוב בעירייה וסירובה של הנהלת נס לפתור את הסוגיה. בין היתר, העובדים מועסקים בקומת מרתף בתנאי צפיפות קשים.

העובדים, האמונים על הפעלת מערכות המחשוב והתמיכה במוסדות אלה, נוקטים בצעדים ארגוניים, אולם במידתיות ותוך התחשבות בצרכים מהותיים של בית החולים והעירייה. למרות זאת, חברת נס החליטה לפגוע בהתארגנות, בניגוד לדין ולחוק, הרחיקה שני עובדים מהדסה וזימנה לשימוע לפני פיטורים עובדת בעירייה - שלושתם חברי ועד נס ופעילים בהתארגנות.

 

הנהלת חברת נס הביאה, בניגוד לדין, עובדים חיצוניים שימלאו את מטלותיהם של העובדים השובתים, תוך ניסיון בלתי חוקי לשבור את השביתה ואת ההתארגנות.

בשבוע שעבר קיבל בית הדין האזורי לעבודה בירושלים בקשת צו מניעה שהגישה ההסתדרות כנגד נס טכנולוגיות, והורה להנהלת החברה לעצור מידית את ניסיונה לפטר ולהרחיק שלושה מחברי ועד העובדים, המוצבים באתריה בבית החולים הדסה ובעיריית ירושלים.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר: "נלחם בביזיון המתמשך של הנהלת נס והעומד בראשה. אנו נחושים להמשיך במחאה כנגד פגיעה בעובדים המתארגנים ובמובילי ההתארגנות. אמצעי הפחדה מתחילת המאה ה-19 לא ראויים לחברה טכנולוגית במאה ה-21, ואנו נשים לזה סוף".

את התאגדות עובדי נס טכנולוגיות מלווים יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דניאל בונפיל, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות יקי חלוצי, ומזכיר האיגוד המקצועי במרחב ירושלים דודו מור יוסף.