אלפי אנשים עם מוגבלות הגיעו ליריד תעסוקה ענק שנערך לראשונה ביוזמת ההסתדרות

יותר מ-2,000 משתתפים לקחו חלק באירוע ייחודי ומרגש שנערך היום בת"א, במסגרתו למעלה ממאה מעסיקים מהמגזר הממשלתי, הציבורי והפרטי הציעו משרות לאנשים עם מוגבלות *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אנו בעיצומו של שינוי שעובר על החברה הישראלית ביחס לאנשים עם מוגבלות. זהו יום מרגש מאוד בו אנו נחשפים לארץ ישראל היפה כמו שהיינו רוצים שהיא תהיה"

למעלה מ-2,000 איש השתתפו במהלך היום (ב') ביריד תעסוקה יוצא דופן בהיקפו שנערך בגני התערוכה בתל-אביב עבור אנשים עם מוגבלות, תחת הכותרת "עובדים יחד". האירוע, שנערך ביוזמת ההסתדרות, הינו חלק מהפעילות שמוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן למען הכללת אנשים עם מוגבלות בשוק התעסוקה.

במעמד היריד השתתפו מנכ"ל ההסתדרות עו"ד יעקב טריפטו, חברי הנהגת ההסתדרות, ראשי מרחבים, עובדי ההסתדרות, ראשי ועדים ומנהלי ומנהלות הגופים המשתתפים. על היריד אחראים מטעם ההסתדרות הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בלשכת יו"ר ההסתדרות גיא שמחי ויו"ר האגף לפריפריה סמי שושן.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך את באי הכנס ואמר: "זהו יום מרגש מאוד בו אנו נחשפים לארץ ישראל היפה כמו שהיינו רוצים שהיא תהיה. אנו בעיצומו של שינוי שעובר על החברה הישראלית ביחס לאנשים עם מוגבלות. יש עוד הרבה מה לעשות אך אנו בדרך לשם לא מעט בעזרת השותפים הרבים ליריד זה – המעסיקים, העמותות, משרדי הממשלה וכמובן אלפי המשתתפים שהגיעו ליריד".

יו"ר האגף לקידום הפריפריה והקשר עם המגזר השלישי, סמי שושן: "ההסתדרות היא לא רק איגוד מקצועי אלא גם תנועה חברתית והכנס היום, וכמות המשתתפים האדירה שהגיעה והמספר הגדול של מעסיקים ושותפים, הם ההוכחה לכך".

הממונה על תעסוקת אנשים עם מוגבלות בלשכת יו"ר ההסתדרות, גיא שמחי: "תודה לכל השותפים על מה שמתרחש כאן היום. האירוע המדהים הזה שהגיעו אליו כל כך הרבה אנשים קרם עור וגידים בזכות שותפות אמיתית של ההסתדרות עם משרדי הממשלה והגופים הציבוריים, המעסיקים, ארגוני החברה האזרחית, הרשות המקומית והקהילות שלנו. אף אחד מהצדדים לשותפות הזו, לא היה יכול להרים את זה לבד. החיבור הזה הוא סטנדרט והמשימה שלנו כעת היא לנצל את הכוח האדיר כדי להבטיח המשכיות. התהליך הזה לא קל ואנחנו רואים את זה גם בקרב המעסיקים. זה דורש להפיג את הפחד, להסיר מכשולים, לשנות עמדות והמעסיקים שהתחילו את התהליך כבר עושים את זה וכולנו נעזור לכם לעשות את זה יותר טוב".