עובדי נס טכנולוגיות בעיריית ירושלים החלו בשביתה; הנהלת נס זימנה לשימוע שלושה חברי ועד

כחלק מהשביתה, המגובה על ידי ההסתדרות ונתמכת ע"י ועד העירייה, לא ניתנים שירותי מחשוב, תמיכה, מערכות מידע ותקשורת לכל העירייה ויחידותיה השונות *** חברי ועד נס המועסקים בביה"ח הדסה ובעירייה זומנו לשיחות שימוע *** יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דניאל בונפיל: "הנהלת נס מנסה בכל הכוח לסכל את התארגנות העובדים באמצעות הפחדות ביריוניות. אנחנו לא נוותר וניאבק יחד עם העובדים על עתידם התעסוקתי"

כשבועיים לאחר שכ-40 עובדי נס טכנולוגיות (NESS) בבית החולים הדסה בירושלים החלו בצעדים ארגוניים, הצטרפו אליהם הבוקר (ד') גם כ-80 עובדי נס בעיריית ירושלים. העובדים פתחו בשביתה מלאה בשיתוף ובגיבוי ארגון עובדי העירייה. כחלק מהשביתה לא ניתנים שירותי מחשוב, תמיכה, מערכות מידע ותקשורת לכל העירייה ויחידותיה השונות. בחלק מקומות העירייה ישנה בשעה זו תקלת תקשורת גדולה אשר לא מטופלת על ידי עובדי נס.

השביתה החלה במחאה על תנאי העבודה הירודים במתחם המחשוב בעירייה וסירובה של הנהלת נס לפתור את הסוגיה. בין היתר העובדים מועסקים בקומת מרתף בתנאי צפיפות קשים. בנוסף לכך הצעדים החלו על רקע ניסיונה של הנהלת נס לפגוע בחברת ועד המוצבת בעיריית ירושלים, שזומנה לשימוע לפני פיטורים שיערך מחר.

במקביל, נמשכת מזה למעלה משבועיים וחצי השביתה של עובדי נס באתר בית החולים הדסה, על רקע הסירוב של נס להשוואת תנאים לעובדי המנהל והמשק בבית החולים. הנהלת נס מסרבת באופן מוחלט להשיב לתביעות העובדים במשא ומתן שמתנהל בין הצדדים. יתרה מכך, הבוקר אף התקבלו זימונים לשימועים לשני חברי ועד בהדסה. יוזכר כי פגיעה בעובדים על רקע התארגנות אסורה על פי דין כפי שנקבע בפס"ד פלאפון, וההסתדרות לא תהסס לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה – ארגוניים ומשפטיים – כנגד ההנהלה אשר מהלכת אימים על העובדים.

נוכח העיצומים בהדסה החלו להצטבר קריאות טיפול רבות בתקלות המחשוב בבית החולים על שלל אגפיו, והוא מקבל מנס תמיכת מחשוב ירודה, פיתוחים במערכות הופסקו ולא ניתנות הרשאות ברשת המחשבים (יודגש כי לא נפגעות פעולות מצילות חיים).

את התאגדות עובדי נס טכנולוגיות מלווים יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דניאל בונפיל; יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות יקי חלוצי ומזכיר האיגוד המקצועי ממרחב ירושלים דודו מור יוסף.

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דניאל בונפיל הגיע הבוקר לעיריית ירושלים להביע תמיכה בעובדי נס ואמר: "ההסתדרות תומכת ומגבה באופן מלא את עובדי נס במאבקם על תנאי העסקה ראויים ומכבדים. הנהלת נס מנסה בכל הכוח לסכל את התארגנות העובדים בהסתדרות באמצעות הפחדות ביריוניות וניסיונות לפטר את ראשי ההתאגדות, אך אנו לא נוותר וניאבק יחד עם העובדים על עתידם התעסוקתי".