המטפלות מתאגדות ומפסיקות לשתוק: הפגנת ענק תתקיים הבוקר מול קריית הממשלה בת"א

כאלף מטפלות סיעודיות עושות דרכן ברגעים אלה מכל רחבי הארץ להפגנת מחאה שתתקיים ב-10:00 בת"א, בדרישה להפסיק את הניצול ולשפר את תנאי העסקתן *** יו"ר איגוד עובדי השמירה, הניקיון והטיפול הסיעודי, יוסי ברבי: "עובדות הטיפול הסיעודי אינן שקופות. על כל הגורמים לשלב ידיים ולהקצות את המשאבים הנדרשים כדי שהן יזכו לשכר הולם ותנאים מכבדים ויוכלו לבצע את מלאכת הקודש שלהן בצורה המקצועית והטובה ביותר"

מאות רבות של עובדות ועובדי טיפול סיעודי עושים כעת דרכם מכל רחבי המדינה אל רחבת קריית הממשלה בתל-אביב להפגנת ענק שתתקיים בשעה 10:00, במחאה על הניצול ותנאי ההעסקה והשכר בתחום.

עובדות הטיפול הסיעודי דורשות בין היתר להפסיק את הניצול השורר בענף, לקבל יחס מכבד ולשפר את השכר המינימלי ותנאי העבודה הנוכחיים, שאף גוררים מחסור ממשי בכוח אדם. כיום, למעלה מ-150 אלף מטופלים מקבלים שירות מ-120 אלף עובדים בלבד.

העובדות התארגנו לאחרונה בהסתדרות תחת איגוד עובדי השמירה, הניקיון והטיפול הסיעודי בראשות יוסי ברבי ובסיוע האגף להתאגדות עובדים ומרחבי ההסתדרות. ההתאגדות קמה לאור הנחייתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לפעול למען צמצום פערים חברתיים ומתן מענה לאוכלוסיות מוחלשות ושיפור תנאי העסקתן.

ההסתדרות דורשת להגיע להסכם ענפי מול ארגון חברות הסיעוד, בתקצוב מטעם המדינה, אשר ישפר ויסדיר את תנאי ההעסקה של העובדות, יפתור את המחסור בכוח האדם בתחום ויבטיח את הקצאת המשאבים הנדרשת לשם כך למעסיקים.

יו"ר איגוד עובדי השמירה, הניקיון והטיפול הסיעודי, יוסי ברבי, מסר: "עובדות הטיפול הסיעודי אינן שקופות, הן מבצעות עבודת קודש קשה ביותר עם אוכלוסיית הקשישים במדינה ואין להן תחליף. אנחנו כחברה מוסרית וצודקת מחויבים לדאוג ולתת אופק ועתיד למקצוע. על כל הגורמים הרלוונטיים במדינה לשלב ידיים לטובת מטרה חשובה זו ולהקצות את המשאבים והתקציבים הנדרשים כדי שהעובדות יזכו לשכר הולם ותנאים הוגנים ויבצעו את מלאכתן בצורה המקצועית והטובה ביותר. זהו האינטרס של כולנו".