ביה"ד לעבודה קבע כי 12 עובדי ניקיון במרכז הרפואי לגליל בנהריה יועברו להעסקה ישירה וייקלטו כעובדי מדינה

בעקבות מאבק משפטי שניהלה ההסתדרות במרחב גליל מערבי, 12 עובדות ועובדי ניקיון שהועסקו עד עתה במרכז הרפואי גליל באמצעות התאגיד של המרכז, יועסקו מעתה כעובדי מדינה *** יו"ר ההסתדרות במרחב אשר שמואלי: "אני מברך על ההחלטה אשר עושה צדק עם העובדים ומחזירה להם את כבודם. אני גאה לקחת חלק בשינוי חברתי שמחזק את העובדים ומצמצם את הפערים בחברה הישראלית"

פסק דין שניתן בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה לבקשת ההסתדרות קובע, כי המרכז הרפואי לגליל בנהריה יקלוט להעסקה ישירה כעובדי מדינה 12 עובדות ועובדי ניקיון. עובדים אלה הועסקו עד עתה במקום כעובדים חיצוניים באמצעות "תאגיד הבריאות" של המרכז הרפואי.

ההחלטה הגיעה בעקבות מאבק ממושך שיזמה ההסתדרות במרחב גליל מערבי בראשות אשר שמואלי, שדרשה ההסתדרות מהמדינה (בעלת המרכז הרפואי לגליל), לקיים במלואו את ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן שנחתם בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לשר האוצר משה כחלון ב-2015. התכנית כוללת מתווה רב שנתי למעבר להעסקה ישירה של עובדים במיקור חוץ ו"כתף אל כתף" לשירות המדינה והרשויות המקומיות, באופן שישפר משמעותית את תנאי שכרם של העובדים ויעניק להם ביטחון תעסוקתי.

בעקבות סירובה של הנהלת בית החולים לקלוט את העובדים להעסקה ישירה, ובמקביל לדיונים המשפטיים שנערכו בין הצדדים, החלו העובדים לנקוט בימים האחרונים בצעדים ארגוניים, בהנחייתם של שמואלי ויו"ר ועד העובדים במרכז הרפואי לגליל איציק בוזגלו.

בדיון שנערך בין הצדדים בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה הגיעו הצדדים להסכמות לפיהם המדינה תקלוט את 12 העובדים להעסקה ישירה כעובדי מדינה, ואילו העובדים אשר פתחו בעיצומים, ישובו לעבודה סדירה. בית הדין קיבל את ההסכמות בין הצדדים ונתן להם תוקף של החלטה משפטית.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי, ציין: "אני מברך על ההחלטה אשר עושה צדק עם העובדים ומחזירה להם את כבודם. אני גאה לקחת חלק בשינוי חברתי שמחזק את העובדים ומצמצם את הפערים בחברה הישראלית. ההסתדרות במרחב גליל מערבי תמשיך לתמוך בעובדים ותיאבק גם על קליטתם של יתר עובדי הניקיון במרכז הרפואי להעסקה ישירה".