המשבר ברשות הכבאות: יו"ר ההסתדרות הנחה את הכבאים להימנע מלשמש כמוקדנים

בתום הערכת מצב מיוחדת ולאור התנכלות נציב הכבאות לעובדיו, החליט יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ליישם הסכם שנחתם בעבר הקובע כי לוחמי האש לא יעבדו כמוקדנים *** יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד הנחה את הכבאים לחדול מביצוע משמרות במוקד והודיע על שורה של צעדים ארגוניים בהם: שיבוש פעילויות הקורסים וההכשרות, מדור בטיחות האש ורישוי העסקים

בתום הערכת מצב מיוחדת התקבלה החלטה על ידי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לפיה כל לוחמי האש יימנעו מעבודה כמוקדנים - מטלה אשר איננה מחויבת מתוקף תפקידם ומקצועם. בעקבות כך הורה יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד לארגון הכבאים בראשות אבי אנקורי לחדול מביצוע משמרות במוקד. יצוין כי העסקת לוחמי האש בתפקידי מוקדנים נובעת מהחלטתו המכוונת של שמחי שלא לגייס מוקדנים, בניגוד להסכם אשר הושג בעבר בין הצדדים.

בהודעה מיוחדת שהוציא בר-דוד לניצב הכבאות רב טפסר דדי שמחי, כתב כי ההוראה תיכנס לתוקף ב-15.8 על מנת לאפשר למערך הכבאות להיערך עם עובדים ייעודים שיועסקו במוקד.

הנחייתם של ניסנקורן ובר-דוד מגיעה ברקע לסכסוך העבודה שהוכרז ברשות הכבאות, לאור ההתדרדרות החריפה ביחסי העבודה בין עובדי ארגון הכבאים להנהלת מערך הכבאות, המלווה בהתנכלויות מתמשכות מצד הנציב שמחי.

בנוסף לכך, כחלק מסכסוך העבודה, יקיימו הכבאים צעדים ארגוניים במסגרתם ישובשו בין היתר פעילויות הקורסים וההכשרות וכן פעילות מדור בטיחות האש ורישוי העסקים.

במכתב תמיכה ששלח לאחרונה יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד לכלל עובדי ועובדות מערך הכבאות, הביע בפניהם בר-דוד דאגה עמוקה ממצבו המתדרדר של המערך וזכויות עובדיו והתריע בפני השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן ומנכ"ל משרדו משה (צ'יקו) אדרי, כי במידה שמקבלי ההחלטות לא ייקחו אחריות ויפעלו נגד התנהלותו של הנציב שמחי, וככל שהנציב ימשיך לפעול בדרכו הנוכחית, יוחרפו בהדרגה הצעדים הארגוניים.