הערעור של "נס טכנולוגיות" נדחה: ביה"ד הארצי לעבודה קבע כי ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג בחברה

בפסק דין שניתן לפני זמן קצר הוחלט לדחות את הערעור של חברת נס טכנולוגיות ונקבע כי ההסתדרות הייתה ונותרה ארגון העובדים היציג בקרב כ-3,000 עובדיה *** ביה"ד הפנה את הצדדים להמשיך במו"מ להסכם קיבוצי ראשון *** יו"ר איגוד עובדי ההיי-טק יקי חלוצי: "הנהלת נס בזבזה זמן יקר ומשאבים על חשבון העובדים במקום לנהל מו"מ הוגן לשיפור תנאי העסקתם. אני מאמין כי עתה תתעשת החברה ותפעל יחד עם ההסתדרות וועד העובדים לטובת ולרווחה עובדיה"

ההסתדרות הייתה ונותרה ארגון העובדים היציג בקרב כ-3,000 עובדי חברת ההיי-טק נס טכנולוגיות (NESS). כך נקבע לפני זמן קצר בבית הדין הארצי לעבודה, אשר דחה את ערעורה של הנהלת נס שביקשה לבטל את יציגותה של ההסתדרות.

בדיון שהתקיים היום (ה') דחה הרכב בית הדין בראשות הנשיאה השופטת וירט-לבנה, את ערעור נס על קביעה קודמת שניתנה בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, לפיה ההסתדרות היא ארגון העובדים היציג בקרב עובדי החברה.

נס טכנולוגיות מספקת שירותי IT, אינטגרציה ומחשוב למאות לקוחות בהם הכנסת, משרדי ממשלה וכוחות הביטחון, חברות אשראי, ביטוח ובנקים, רשויות מקומיות, קופות חולים ועוד. מטה החברה ממוקם בקריית עתידים בתל-אביב.

ההסתדרות הכריזה על יציגות בקרב עובדי נס בשנת 2014, וניהלה מאז מו"מ לכריתת הסכם קיבוצי ראשוני להסדרת תנאי העובדים. במאי 2017, לאחר שהמו"מ נקלע למבוי סתום, הכריזה ההסתדרות על כוונה לנקוט בצעדים ארגוניים. בתגובה, הודיעה נס כי ההסתדרות כבר אינה יציגה בקרב עובדיה.

בחודש אפריל השנה דחה בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב את טענת החברה לאובדן יציגות ההסתדרות, וקבע כי ההסתדרות אכן יציגה וכי על החברה לנהל עמה מו"מ. נס הגישה ערעור על פסק דין זה לבית הדין הארצי.

היום, כאמור, נדחה הערעור של נס על ידי בית הדין הארצי תוך שהוא מאשר את פסק הדין שניתן באזורי. במקביל, בית הדין הפנה את הצדדים להמשיך במו"מ ביניהם.

יו"ר איגוד הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר בעקבות החלטת בית הדין כי "דחיית הערעור של הנהלת נס מעידה על צדקו של פסק הדין שניתן באזורי. שוב הוכח את מה שהיה ידוע מזמן - הנהלת נס בזבזה זמן יקר ומשאבים על חשבון העובדים במקום לנהל מו"מ הוגן לשיפור תנאי העסקתם. אני מאמין כי עתה תתעשת החברה ותפעל יחד עם ההסתדרות וועד העובדים לטובת ולרווחה עובדיה".

את ההסתדרות ייצגו בהליך עורכי הדין אלעד מורג, אורן שרם ועדי שדה מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. את ועד עובדי נס ייצג עורך הדין כפיר זאב.