בזכות התערבות ההסתדרות: ביה"ד קבע כי מאות עובדי חברת שיווק רוסמן יוכלו לקבל אלפי שקלים

בהמשך להחלטות קודמות בהן נקבע כי ההסתדרות תוכל לפעול לאכיפת זכויות העובדים בחברת השיווק, למרות שאינה הארגון היציג, ניתן פסק דין הקובע את היקף האכיפה ואת מנגנון התשלומים לעובדים *** בין הזכויות שיקבלו מאות עובדי החברה: קרן השתלמות, הפרשות פנסיוניות, תוספת ותק, משכורת 13, צבירת ימי מחלה ותשלום ביגוד

ביה"ד האזורי לעבודה בחיפה קיבל את בקשת ההסתדרות וקבע את מנגנון האכיפה והתשלום של זכויות צו ההרחבה בענף רשתות שיווק מזון, למאות עובדי חברת שיווק רוסמן.

שיווק רוסמן הינה חברה העוסקת בייבוא והפצה של מוצרי מזון מרחבי העולם  לרשתות שיווק שונות ובעיקר למעדניות ובתי עסק הפונים ליוצאי בריה"מ. עובדי החברה אינם מאורגנים בהסתדרות והחברה עצמה אינה חברה בארגון מעסיקים.

לפני כשנתיים קבע בית הדין בהחלטה תקדימית כי ההסתדרות תוכל לפעול לאכיפת זכויות עובדי החברה, גם אם אינה ארגון העובדים היציג בה. החלטה זו אושרה והורחבה בבית הדין הארצי לעבודה. כעת, בפסק דין שניתן בבית הדין האזורי בחיפה, נקבע לטובת העובדים היקף האכיפה והמנגנון לאכיפת ותשלום הזכויות הקבועות בצו ההרחבה בענף רשתות שיווק מזון. מדובר בתשלום קרן השתלמות, הפרשות פנסיוניות, תוספת ותק, משכורת 13, חופשה שנתית, דמי הבראה, צבירת ימי מחלה ותשלום ביגוד.

בהתאם למנגנון האכיפה שנקבע בפסק הדין, שיווק רוסמן תעביר להסתדרות פרטים לגבי כל עובדיה בהווה ובעבר. לעובדים אשר יסכימו כי ההסתדרות תבדוק את תלושי השכר שלהם ייערך חישוב של הסכומים להם הם זכאים, וזאת על פי עקרונות שנקבעו בפסק הדין.

בנוגע לזכות העובדים לתשלום ביגוד, קיבל בית הדין את טענת ההסתדרות לפיה על שיווק רוסמן לשלם תשלום זה לעובדים שהשלימו שלוש שנות עבודה, וכי אינה יכולה להסתפק במתן ביגוד בפועל לעובדים.

ההסתדרות יוצגה באמצעות עורכי הדין חנה שניצר-רהב ואורן שרם מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ועו"ד אלעד פלג. התיק לווה על ידי ראש חטיבת המסחר בהסתדרות המעו"ף ראובן פרי.