ברק לוי מונה למנכ"ל המכון למנהיגות עובדים

לוי, המשמש כיו"ר ועד עובדי פלאפון בחמש השנים האחרונות, היה הרוח החיה מאחורי מאבק ההתאגדות בחברה שהוכרע בפסק דין ששינה את עולם יחסי העבודה בישראל *** לוי יעמוד בראש המכון בבית ברל, המשמש כמרכז ההכשרה הגדול בישראל לוועדי עובדים ולאיגודים מקצועיים *** יו"ר ההסתדרות: "סמל להתאגדות עובדים יעמוד בראש המכון למנהיגות עובדים" *** ברק לוי: "משימה גדולה וזכות אמיתית" ***

ברק לוי, יו"ר ועד העובדים בחברת פלאפון וממובילי ההתארגנות בחברה, יעמוד בראש המכון למנהיגות עובדים, כך הוחלט ואושר על ידי מוסדות ההסתדרות. לוי, יחליף בתפקיד את עמרי כהן, ששימש בתפקיד מנכ"ל המכון בארבע השנים האחרונות, ומונה לאחרונה למנכ"ל רשת בתי הדיור המוגן משען.

המכון למנהיגות עובדים בבית ברל, הוקם על ידי ההסתדרות בשנת 1958, ומאז הוא משמש כמרכז ההכשרה המוביל בישראל לוועדי עובדים ולאיגודים מקצועיים מהסקטור הפרטי והציבורי.

ברק לוי, 43, שימש כיו"ר ועד העובדים בפלאפון בחמש השנים האחרונות ומילא תפקיד מרכזי בגיבוש כל ההסכמים הקיבוציים בקבוצה. לוי הינו חבר הנהגת ההסתדרות וחבר בהנהלת חברת העובדים. הוא בוגר לימודי הנדסאי אלקטרוניקה והוראה, ובעברו שימש כראש צוות בחטיבת ההנדסה בחברת פלאפון. לוי מתגורר בראשון לציון, נשוי ואב לארבעה.

לוי שנבחר לעמוד בראש המכון למנהיגות, זכור גם כמי שהוביל את מאבק ההתאגדות הסוער של עובדי פלאפון בשנת 2012. המאבק שהחל על רקע ההתנגדות העזה שהביעה הנהלת החברה להתאגדות, הוכרע לאחר פרסום פסק דין פלאפון שקבע כי למעסיק אסור להביע עמדה או להתערב בהתאגדות עובדיו. פס"ד פלאפון הפך לאחד הסמלים הבולטים של העבודה המאורגנת וסימן את ראשיתו של עידן חדש בעולם יחסי העבודה. פסק הדין, שאושר גם בבית המשפט העליון בשבתו כבג"צ, הפך לאחת מההלכות המשפטיות המשמעותיות ביותר שחיזקו את מעמד העובדים בישראל והיוו אמירה נחרצת שיוצאת להגנת זכות ההתארגנות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מסר היום כי: "מדובר במינוי ראוי של מנהיג עובדים שהוכיח, פעם אחר פעם, את המחויבות העמוקה שלו לזכויות העובדים. ברק לוי, שהפך לסמל להתאגדות עובדים, יעמוד בראש המכון למנהיגות עובדים. בשם ההסתדרות, אני מאחל לברק הצלחה בתפקיד ומשוכנע כי הערכים שלאורם פעל למען העובדים עד כה, ימשיכו להנחות אותו גם בפעילות החשובה של המכון".

ברק לוי, אמר: "האחריות לעמוד בראש הגוף הגדול בארץ האחראי לטיפוח והכשרת מנהיגי העובדים של העתיד, היא משימה גדולה וזכות אמיתית. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, למוסדות ההסתדרות ולוועד המנהל של המכון למנהיגות עובדים, על ההזדמנות ועל האמון שנתנו בי, להצעיד את המכון למנהיגות להישגים חדשים. אני עדיין לא נפרד מהחברים בפלאפון אבל רוצה לנצל את המעמד כדי להודות להם ולחברי הוועד הנמצאים תמיד לצדי, על שנים של עשייה משותפת ופורצת דרך למען זכויות העובדים. אין לי ספק שאוכל לתרום מהידע ומהניסיון הרב שצברתי ולהמשיך להטביע חותם על ציבור העובדים בישראל ועל המאבק המשותף למען צמצום פערים חברתיים".