ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בשטראוס מים

הסכסוך הוכרז בין היתר על רקע שורת שינויים חד צדדיים שבהם נוקטת ההנהלה ללא מו"מ עם נציגות העובדים *** יו"ר הוועד אלי באטה: "מזה תקופה ארוכה שאנו עדים להתנהלות הפוגעת של ההנהלה בעובדים מכל הסקטורים. ההכרזה על הסכסוך היא האמצעי האחרון שלנו לשנות את פני הדברים"

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת שטראוס מים, אשר עוסקת בפיתוח מערכות לטיהור המים ואחראית לייצור ושיווק ברי המים של המותג תמי 4. משרדי החברה ממוקמים באור יהודה.

הסכסוך, שנוגע לעניינם של כ-800 עובדי החברה, נעוץ בין היתר בשורה של שינויים חד צדדיים שבהם נוקטת ההנהלה, וזאת ללא מו"מ עם נציגות העובדים כמתחייב, ותוך יצירת השלכות משמעותיות על העובדים. בין היתר, הנהלת החברה הוסיפה משמרות לטכנאי שטח בניגוד להסכמות, איחדה צוותים במוקד השירות תוך השפעה על עומס העבודה ועל יכולת ההשתכרות של הנציגים והציבה יעדים שאינם ריאליים לתקופה לעובדי מוקד המכירות.

יו"ר ועד עובדי שטראוס מים, אלי באטה, מסר: "מזה תקופה ארוכה שחברי הוועד ערים להתנהלות הפוגעת של ההנהלה בעובדים מכל הסקטורים. עשינו ניסיונות רבים להידברות על מנת לפתור את הסוגיות שבמחלוקת, אך ללא הועיל ותוך גרירת רגליים מצד ההנהלה. בינתיים, ההנהלה משנה לרעת העובדים הסכמות שכבר הושגו בעבר. ההכרזה על הסכסוך היא האמצעי האחרון שלנו לשנות את פני הדברים".

התארגנות עובדי שטראוס מים מלווה על ידי יו"ר ההסתדרות במרחב גבעתיים ויישובי בקעת אונו עופר חתוכה, מזכירת האיגוד המקצועי עו"ד לילך קפלן, יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה ומ"מ יו"ר האיגוד אליעזר בלו.