צעדים ארגוניים בחברה לשירותי איכות הסביבה

עובדי האתר בנאות חובב אשר אמונים על קליטת פסולת מסוכנת מכל רחבי המדינה החלו בשביתה ולא מאפשרים כניסת משאיות למקום *** בין היתר העובדים מוחים על שינויים מבניים חד-צדדיים אשר משפיעים על תנאי העסקתם ועל העסקת עובדי קבלן בניגוד להסכמות

כ-120 עובדי החברה לשירותי איכות הסביבה בנאות חובב ועובדי מטה החברה בתל-אביב החלו היום (ג') בשביתה במחאה על התנהלות ההנהלה כלפי העובדים ושינויים חד-צדדים שהיא עורכת מבלי שהדברים נדונים עם נציגות העובדים.

החברה לשירותי איכות הסביבה הינה חברה ממשלתית האחראית על קליטת, השמדת והטמנת כל הפסולת המסוכנת מרחבי המדינה. כחלק מהשביתה העובדים סגרו את שערי האתר ולא מאפשרים כניסת משאיות למקום. יודגש כי מהשביתה מוחרגות משאיות בהן חומרים מסוכנים אשר פינויים לא סובל דיחוי.

הרקע לצעדים הארגוניים בחברה נעוץ במספר נושאים, בראשם שינוי מבני שהחברה עורכת ללא הידברות עם נציגות העובדים ואף תוך הסתרת הנושא מפניהם, כתוצאה מביטול חובת קליטת הפסולת במשך 24 שעות ביממה. לשינויים אלה השלכות מרחיקות לכת על תנאי העסקת עובדי החברה.

בנוסף לכך, ההנהלה החלה להעסיק - בניגוד להסכמות - עובדי קבלן, במקום עובדים שפוטרו לפני כשנתיים כחלק מתוכנית התייעלות שעברה החברה.

למרות ניסיונות ההסתדרות במרחב הנגב בראשות היו"ר מאיר בביוף, מזכיר האיגוד המקצועי מהמרחב עוזי שדה ויו"ר הוועד ליאור בוארון לפתור את הסוגיות שבמחלוקת, הנהלת החברה מתבצרת בעמדותיה ולא הותירה בידי העובדים כל ברירה. במידה שהדברים לא ייפתרו השביתה תימשך וצעדי העובדים יוחרפו.