הסכם קיבוצי חדש לעובדי מפעל יוניליוור בערד: תוספות שכר ושיפור תנאי הרווחה

כ-170 עובדי המפעל בערד, שאחראי בין היתר לייצור דגני הבוקר של המותג תלמה, ייהנו מתוספות שכר, תוספת ותק, ושיפור תנאי הרווחה *** יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, ארמונד לנקרי: "הוכחנו כי רק באמצעות הידברות ושיתוף פעולה בין הנהלת החברה, ההסתדרות והעובדים, אנו יכולים להשיג תוצאות טובות והסכם איכותי אשר יועיל לכל הצדדים ויאפשר את המשך שגשוגה ופיתוחה של החברה והמפעל בערד לעוד שנים רבות וטובות" *** הנהלת יוניליוור שפע: "ההסכם הקיבוצי החדש מוכיח שוב שאנחנו רואים בעובדים שלנו נכס עיקרי של החברה. יוניליוור מאמינה שמערכת של אמון והוגנות בין ההנהלה לעובדים מובילה להישגים טובים יותר מהם מרוויחים העובדים, החברה והצרכנים שלנו"

ההסתדרות והנהלת יוניליוור שפע ישראל בע"מ, חתמו על הסכם קיבוצי חדש, המשפר את תנאי העסקתם של כ-170 עובדים במפעל יוניליוור בערד, שאחראי בין היתר לייצור דגני הבוקר תחת המותג תלמה.

ההסכם שהושג לאחר מו"מ מורכב וממושך, נחתם במעמד יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, מ"מ יו"ר האיגוד אליעזר בלו, יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי ארמונד לנקרי, סמנכ"ל שרשרת אספקה יוניליוור אבי אשכנזי, מנהל מפעל תלמה ערד שלומי בלום ויו"ר ועד עובדי יוניליוור בערד שרון גוך.

ההסכם החדש, אשר תוקפו לשלוש שנים, יחול באופן רטרואקטיבי החל מה-1.1.2017, וכולל בין היתר: תוספות שכר, תוספת ותק מיוחדת, שיפור תנאי הרווחה והסדרת הזכאות לנופש שנתי בהשתתפות כספית מצד המעסיק, השתתפות של החברה במימון ביטוח בריאות לעובדים, מעבר עובדים מדור ב' לדור א' והטבות נלוות נוספות.

במסגרת ההבנות המעוגנות בהסכם, העובדים יהיו זכאים לתוספות שכר שנתיות בשיעור 2.3% מדי שנה במהלך תקופת ההסכם, וזאת בנוסף לתוספת הוותק בגובה 1% המשולמת לכל עובד על פי ויתקו. עובדים בעלי ותק הגבוה מ-30 שנה בחברה, יהיו זכאים מעתה לתוספת ותק מיוחדת, שתחושב באופן דיפרנציאלי לפי 0.7%  משכר היסוד של העובדים הוותיקים.

עוד נושא שהוסדר בהסכם הינו תהליך מואץ להעברת עובדים מדור ב' לדור א', על פי מנגנון מעבר המבוסס על ותק, והגדלת מספרם של עובדי דור א' במפעל.

בשורה נוספת בהסכם הנוכחי, היא הסדרת הזכאות של העובדים לנופש על חשבון החברה, בהשתתפות כספית של המעסיק בסך 3,041 שקל מדי שנה לעובד. יודגש כי מימוש ההטבה יתאפשר לטובת נופש בארץ ובחו"ל. כמו כן, יוניליוור התחייבה להכפיל את השתתפות המעסיק במימון ביטוחי בריאות לעובדים, תוך העלאת השתתפות החברה לסך של 50 שקל לחודש לעובד, במקום 25 שקל כפי שזה היה נהוג עד כה. במסגרת ההסכם, החברה הקימה גם קרן סיוע לעובדים, תוך התחייבות להקצות 50 אלף שקל, למען סיוע לעובדים הנזקקים לסיוע מיוחד עקב אסון שאירע במשפחתם.

השותפים להובלת המו"מ לגיבוש ההסכם מצד ההסתדרות הם: יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי ארמונד לנקרי, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב תומר מרציאנו ומזכיר חטיבה ארצי בהסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה עו"ד אריאל ברנע. מצד הנהלת החברה, המו"מ נוהל על ידי אבי אשכנזי, סמנכ"ל שרשרת אספקה.

יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, הרצל יאקה, אמר במעמד החתימה כי: "ההסכם מחזק את מעמד העובדים ביוניליוור ערד ומביא לשיפור תנאי העסקתם, תוך שמירה על יציבותה של החברה. מדובר באחד ההסכמים הטובים בענף המזון, שנשען על ערכי הסולידריות החברתית ושאיפה לצמצם את הפערים בין העובדים במפעל. אני רוצה להודות לכל הגורמים שהיו שותפים למו"מ ופעלו באופן אחראי כדי להביא בשורה אמיתית". 

מ"מ יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, ציין כי: "ההסכם מהווה צעד חשוב לחיזוק מערכת יחסי העבודה ביוניליוור, תוך הכרה בתרומתו של ההון האנושי להצלחת החברה. יישר כוח לוועד בראשות שרון גוך על הנחישות שהפגינו לאורך הדרך ותודה גם להנהלה שהייתה שותפה לגישור על הפערים. ההסכם המיטיב והבטחת תגמול הולם לעובדים, יעזרו להצעיד את החברה קדימה ולהבטיח את חוסנה באתגרים חדשים".

יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, ארמונד לנקרי, אמר: "אני מברך את כל הצדדים על חתימת ההסכם, שמסמן את המשך שיפור תנאי העסקתם של עובדי יוניליוור העולמית כאן בערד. גם במו"מ זה הוכחנו כי רק באמצעות הידברות ושיתוף פעולה בין הנהלת החברה, ההסתדרות והעובדים, אנו יכולים להשיג תוצאות טובות והסכם איכותי אשר יועיל לכל הצדדים ויאפשר את המשך שגשוגה ופיתוחה של החברה והמפעל בערד לעוד שנים רבות וטובות".

סמנכ"ל שרשרת אספקה יוניליוור, אבי אשכנזי: "ההסכם הקיבוצי החדש מוכיח שוב שאנחנו רואים בעובדים שלנו נכס עיקרי של החברה. יוניליוור מאמינה שמערכת של אמון והוגנות בין ההנהלה לעובדים מובילה להישגים טובים יותר מהם מרוויחים הצרכנים שלנו, העובדים והחברה".

יו"ר ועד עובדי יוניליוור בערד, שרון גוך מסר: "הגענו להסכם מצוין שנותן ביטוי לוותק, לכושר ההשתכרות ולרווחת העובדים. כל זאת בזכות הנחישות ושיתוף הפעולה בין הוועד להסתדרות. היום, יותר מתמיד, טוב להיות עובד יוניליוור בערד".

מעמד חתימת ההסכם