הסכם בין ההסתדרות ודימונה: תנאי העסקת עובדי "הקרן לפיתוח דימונה" ישופרו דרמטית ויושוו לתנאי עובדי העירייה

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וראש עיריית דימונה בני ביטון חתמו על הסכם היסטורי בפריפריה, המשווה את תנאי העסקת עובדי החברה הכלכלית של העיר לשל עובדי העירייה, ומחיל עליהם את הסכם המסגרת לעובדי המגזר הציבורי *** מדובר בלמעלה מ-500 עובדים אשר עוסקים בתחומי ליבה כגון חינוך, רווחה, בריאות ועוד *** עוד הוסכם על קליטת עשרות סייעות גנים להעסקה ישירה כעובדות עירייה

ההסתדרות ועיריית דימונה חתמו הבוקר (ה') על הסכם קיבוצי היסטורי ומיוחד המשווה את תנאי ההעסקה של מאות עובדי הקרן לפיתוח דימונה לאלו של עובדי העירייה, ומחיל עליהם את תנאי הסכם המסגרת של עובדי המגזר הציבורי. משמעות המהלך בפועל היא שיפור דרמטי ומיידי בתנאי השתכרותם של העובדים, כמו גם בזכויותיהם הסוציאליות והארגוניות.

המו"מ לחתימת ההסכם הוּבל על ידי יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ראש העיר דימונה בני ביטון, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי ארמונד לנקרי, מנכ"ל הקרן לפיתוח דימונה אבי היקלי, מנהל חטיבת הרשויות המקומיות בהסתדרות המעו"ף אלי טרבלסי ויו"ר הוועד בקרן אבי עובדיה.

הקרן לפיתוח דימונה הינה חברה עירונית הפועלת מטעם העירייה בתחומי ליבה בעיר: פנאי וספורט, תרבות, חינוך (גנים וצהרונים), רווחה, בריאות ועוד. בקרן מועסקים כ-550 עובדים, אשר מספרם צפוי להכפיל עצמו כתוצאה מ"הסכמי הגג" שמוביל משרד האוצר בעיר.

יצוין כי במו"מ לחתימת ההסכם לקחו חלק גם מזכיר האיגוד המקצועי ממרחב נגב מרכזי תומר מרציאנו וראש חטיבת עובדי חינוך בהסתדרות המעו"ף רותי לוי. הליווי המשפטי להסכם מצד ההסתדרות נעשה על ידי עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ועו"ד יעל שילוני ממשרד עו"ד אהוד שילוני ושות'. עו"ד שי תקן ליווה את ההסכם משפטית מצד הנהלת הקרן.

כתוצאה מההסכם שנחתם, אשר תוקפו למשך שלוש שנים, מאות עובדי הקרן אשר הועסקו עד היום בתנאי העסקה שונים מאלה של עובדי העירייה, יועסקו מעתה תחת רוב התנאים הארגוניים והכלכליים המקובלים ברשויות המקומיות (על פי חוקת העבודה). הוותק שצברו בקרן יישמר להם לצורך זכויות שונות כמו חישובי שכר ופיצויים. לצד זאת, על העובדים יחול הסכם המסגרת במגזר הציבורי כפי שנחתם בין יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון במהלך 2016.

בנוסף לכך, כחלק מההסכם ייקלטו בפועל למעלה מ-30 סייעות גנים להעסקה ישירה כעובדות עירייה, וסייעות חדשות נוספות אשר ייקלטו בעתיד יועסקו גם הן באופן דומה. ההסכם מסדיר גם את העברתם של עובדים מתחומים נוספים להעסקה ישירה, כגון עובדי מועדוניות ועובדים סוציאליים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר במעמד החתימה על ההסכם: "אני מברך על חתימת ההסכם אשר יעניק למאות עובדי הקרן תנאי העסקה מכבדים בהתאם לתפקידי הליבה אותם הם מבצעים בעיר. ההסכם, שהוא הצעד הנכון והצודק, יביא לתיקון עוול ולצמצום פערים בקרב עובדים שמעניקה שירותים חשובים לציבור, ומעתה הם יוכלו לעשות זאת בראש מורם. אני מודה לראש העיר דימונה בני ביטון על שיתוף הפעולה במו"מ על ההסכם, ליו"ר המרחב ארמונד לנקרי על הנחישות להביא את ההסכם לקו הסיום ולכל מי שפעל במהלך הדרך וליווה את המו"מ".

ראש העיר דימונה, בני ביטון, הוסיף: "ההסכם הוא מהלך היסטורי שיצא לדרך לא מעט בזכות מערכת היחסים הטובה שיש לנו עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אשר פעם אחר פעם מקדם מהלכים חברתיים ברמה הארצית. עובדי הקרן לפיתוח דימונה עושים עבודה נאמנה ומשרתים את תושבי העיר, ואנו גאים בהם ושמחים לשפר את תנאי העסקתם. אני מבקש להודות לארמונד לנקרי, לוועד בראשות אבי עובדיה, ליו"ר ועד עובדי העירייה טלי בן נעים ולכל מי שסייע במהלך המו"מ. אני קורא לרשויות נוספות במדינה להתאחד ולקחת דוגמא מהסכם זה".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, ציין: "קליטת העובדים להעסקה בתנאים השווים לאלו של עובדי העירייה הינה צעד משמעותי להכרה בכבודם ובזכויותיהם הבסיסיות, תוך חתירה לצמצום פערים. ההסכם שנחתם מחזק את מעמד העובדים העוסקים בתחומי ליבה בדימונה ואף מסדיר את קליטתן להעסקה ישירה של עשרות סייעות גנים, ועל כך אני מברך. אני  מודה לכל מי שסייע במהלך המו"מ ומחזק את ידי עובדי הקרן לפיתוח דימונה".

יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, ארמונד לנקרי: "אני גאה ושמח לקחת חלק בחתימת הסכם היסטורי, המבשר על מהפך של ממש. עובדים, שהיו אמורים מלכתחילה להיות עובדי עירייה, ישובו להיות מועסקים בה ועובדים שעושים שירות לציבור יקבלו מעמד של עובדי ציבור. הסכם מבורך זה, שהדרך לגיבושו לא הייתה קלה, לא מותיר עובדים שקופים וזהו ההישג הגדול בו. עתה על כולם לשלב ידיים ולהמשיך לתת שירות לתושבים ולפעול להצלחת העיר".

יו"ר ועד עובדי הקרן לפיתוח דימונה, אבי עובדיה: "אנו מברכים על ההסכם המעניק לעובדי הקרן מעמד כלכלי, ביטחון תעסוקתי ואת התנאים הסוציאליים להם הם ראויים. תודה גדולה ליו"ר המרחב ארמונד לנקרי ותומר מרציאנו שהלכו איתנו יד ביד, ולראש העיר בני ביטון והנהלת הקרן שראו את טובת העובדים לנגד עיניהם. תודה כמובן גם לכל עובדים על התמיכה הגדולה לאורך כל הדרך, לחברתי טלי בן נעים ולחברי הוועד על השותפות והסיוע לאורך המסע שעברנו".