התראה לפני סכסוך עבודה בקרנות הפנסיה הוותיקות

ארגון הגג של ועדי העובדים בקרנות הפנסיה הוותיקות, מתריע כי אם הנהלת עמיתים (הגוף המאוחד של הקרנות) לא תחדל בה מהתנהלותה, יוכרז סכסוך עבודה *** בין היתר העובדים מלינים על פגיעה בהתארגנות, על חוסר שיתוף פעולה עם הוועד המרכזי ועל שינויים מבניים חד-צדדיים

הוועד המשותף לעמיתים קרנות הפנסיה הוותיקות בניהול מיוחד, מתריע בפני הנהלת עמיתים והעומד בראשה יואב בן-אור, כי אם לא יחדול מהתנהלותו יוכרז סכסוך עבודה בקרב מאות עובדי הקרנות. העובדים אמונים על טיפול בקרנות הפנסיה של למעלה מ-236 אלף גמלאים וכ-130 אלף מבוטחים פעילים, הנמצאים תחת כ-10,000 מעסיקים.

במכתב ששלח להנהלה יוסי בונקובסקי, יו"ר ועד עובדי מבטחים והעומד בראש ארגון הגג של העובדים, ציין בונקובסקי כי ההתראה מגיעה על רקע הפרות בוטות ומהותיות של זכויות נציגות העובדים וזכויות כלל עובדי הקרנות. כחלק מכך מתקיימת פגיעה בהתארגנות הוועדים בעקבות אי הכרה בוועד-גג משותף אותו מינתה הסתדרות המעו"ף, מתבצעת אפליה בתנאי העסקת עובדי מרכזי השירות ונמנע קידומם של עובדים בהסכמים קיבוציים. בנוסף לכך מלינים העובדים על חוסר היוועצות והתנהלות חד-צדדית בכל הקשור לשינויים מבניים שעורכת ההנהלה בארגון.

לצד זאת מוחים העובדים על הרעת תנאים מהותית הנגרמת בשל עיכוב בזמני ההגעה והיציאה ממקום העבודה, בשל העומס הרב בחניון קריית הממשלה בתל-אביב. יצוין כי ארגון העובדים מלווה על ידי נציגי הסתדרות המעו"ף בראשות ארנון בר דוד ומסתייע משפטית בעו"ד בני כהן ועו"ד אסתר הרשקוביץ רונן.

ועדי העובדים פנו במכתב אל המנהל המיוחד של הארגון בן-אור, בו הם מבקשים להיכנס עמם באופן מיידי למו"מ להסדרת הסוגיות שבמחלוקת, על מנת להימנע מסכסוך עבודה שעלול לפגוע בסופו של דבר בציבור המבוטחים.

יוסי בונקובסקי, יו"ר ועד עובדי מבטחים והעומד בראש ארגון הגג של העובדים, מסר: "מפגישה שהתקיימה היום ביני לבין המנהל המיוחד עולה כי אין כל הסכמה על פתרון ענייני בדבר הפגיעות וההפרות בנציגות העובדים ובעובדים. אנו נכונים כל עת למו"מ ענייני בתום לב, וככל שלא יתקיים נאלץ להפעיל את סכסוך העבודה״.