ההסתדרות וטבע גיבשו מתווה לסיום העסקת עובדים באתר אביק בנתניה

עובדי המחקר והפיתוח המועסקים באביק יוכלו לבקש לפרוש מטבע – בכפוף לשיקול דעתה של החברה – ולזכות בתנאים מיטיבים מעל ומעבר לחוק *** העובדים שיסיימו את עבודתם יזכו למענקי פרישה מוגדלים ולשירותי השמה וייעוץ מקצועי *** אתר אביק יקלוט אליו עובדי מחקר ופיתוח שהועסקו באתר טבע-רחובות ועובדים מיחידת הפארמקוויג'ילנס שבפתח-תקווה

ההסתדרות, ועד העובדים באביק וחברת טבע הצליחו לגשר על הפערים בתום דיאלוג מתמשך ולהגיע להסכמות מלאות גם באתר אביק בנתניה. זאת לאחר שבשבועות האחרונים גובשו הסכמים נוספים בנוגע לעובדי המטה בפתח-תקווה ואתר טבע בירושלים – האתרים המרכזיים בישראל שנכללו בתהליך הרה-ארגון של טבע. בכך בטלים סכסוכי העבודה שהכריזה ההסתדרות באתר אביק.

הסכם הפרישה המוצע כיום לעובדי מחקר ופיתוח (בתחום תרופות המקור) המועסקים באתר אביק בנתניה וכן לעובדים נוספים הכלולים תחת ההסכמים הקיבוציים של אביק טומן בחובו אפשרות פרישה מכובדת בתנאים מיטיבים מעל ומעבר לדרישות החוק.

החוזה בין הצדדים כולל את ההסכמות הבאות:

  1. הליך פרישה מרצון (וולונטארי): עד תחילת פברואר 2018 תינתן לכל עובדי אביק וכן לעובדים הכלולים בהסכם הקיבוצי של אביק (כ-300 עובדים במצטבר) אפשרות לבקש לפרוש מרצון מהחברה, ולקבל את תנאי הפרישה המיטיבים שהוסכמו עם ההנהלה. עובדים שיפרשו בתהליך הפרישה מרצון יהיו זכאים למענק פרישה מוגדל באופן משמעותי מהקבוע בחוק. טבע תאשר כל בקשה לפרישה וולונטארית בכפוף לשיקוליה העסקיים
  2. הליך פרישה מנדטורי: לאחר השלמת התהליך הוולונטארי – ובאם יהיה בכך צורך – תחל ההנהלה בהידברות עם נציגות העובדים ביחס לעובדים, אשר ידרשו לסיים את עבודתם במסגרת הליך המנדטורי.
  3. תנאי הפרישה: כלל תנאי הפרישה יהיו מעבר לזכויות הפרישה של העובדים על פי הדין ויעניקו לעובדים שיסיימו את עבודתם בחברה מענקים כספיים משמעותיים, אשר נועדו להקל על תהליך היציאה לשוק העבודה ולתמוך פיננסית בעובדים בעת תהליכי חיפוש העבודה וההשמה ואף מעבר לכך.
  4. בנוסף, למסיימי העסקה יוענק ליווי הכולל ייעוץ, סדנאות והכשרות מקצועיות, מהמיטיבים ביותר בישראל. כמו כן, טבע תרכז ותחבר מעסיקים פוטנציאליים לכוח האדם האיכותי אשר יסיים את עבודתו בחברה. שירותי ההשמה הייחודיים יוענקו, במטרה להבטיח מעבר חלק ומהיר למקום עבודה חלופי עת תסתיים ההעסקה בטבע.
  5. עוד יצוין, כי במהלך השנה הקרובה יעברו עשרות עובדי מחקר ופיתוח בתחום האינובטיבי מאתר טבע-רחובות לאתר אביק בנתניה, כמו גם עובדים מיחידת הפארמקוויג'ילנס שבפתח-תקווה, העוסקת בזיהוי, איסוף, ניתוח ומניעה של תופעות לוואי.