יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על הפיטורים בטבע: "המייסדים של טבע מתהפכים בקברם. נשבית את המשק ביום ראשון"

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "האשמים במחדל הם הדירקטוריון וההנהלה בטבע" *** "המייסדים של טבע מתהפכים בקברם" *** "ביום ראשון כל מפעלי טבע יושבתו והמשק כולו יעמוד עד הצהריים לאות סולידריות עם עובדי טבע"

 

"אנחנו נמצאים במהלך אירוע הזוי מבחינת כל אזרח ישראלי. ספינת הדגל של התעשייה הופכת מול עינינו לסמל של חורבן התעשייה המקומית", כך אמר היום יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בפתח דבריו, במהלך מסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס בסוגיית המשבר בחברת טבע והתעשייה בישראל. ניסנקורן שמתח ביקורת חריפה על התנהלות החברה ציין כי "טבע, שקמה על הראש הישראלי, על בסיס המצאת מכון וייצמן, שקמה כתעשייה ישראלית שקידמה כל השנים את ה'כחול-לבן', זונחת את העקרונות שלה כחברה ישראלית ומשליכה את 'טבע הישראלית' מעליה. המייסדים של טבע מתהפכים בקברם. כל זה לא היה קורה אם הם עדיין היו בהנהלת טבע" 

"מי שלא מכיר את העבר שלו לא מכיר את העתיד. לא נתפס איך חברי דירקטוריון טבע, שקמה על בסיס אידיאולוגי ועל החזון הישראלי, מרימים יד, בלי רעד, ומחסלים את טבע בישראל. פשוט הרימו אצבע והחליטו לחסל את טבע ואת החזון של מי שהקים אותה".

"7,000 משפחות עובדי טבע ועוד עשרות אלפי משפחות יושפעו מהמהלך ותלויות בטבע. העובדים לא ישנו הלילה. מה הם יגידו לילדים? איך הם יפרנסו את עצמם ואת המשפחות שלהם? איפה הכבוד האנושי? מדובר בעובדי טבע שפזורים בכל הארץ, מקרית שמונה ועד הנגב. עובדים מסורים וגאים, שעד היום סיפרו בגאווה עצומה שהם עובדים בטבע".

האשם במחדל: הדירקטוריון והנהלת טבע

"האשם במחדל אלו הדירקטוריון וההנהלה. הם מינפו את החברה, עשו עסקאות כושלות, טעו בעשרות מיליארדי דולרים. במקביל הם גם ידעו להכניס לכיס שלהם מאות מיליוני שקלים בשנים האחרונות. המנכ"ל האחרון קיבל דמי חתימה 20 מיליון דולר. אלה נהנו – ואלה נזרקו. העובדים נזרקו כאילו הם לא קיימים".

"הצעד הראשון שהמנכ"ל החדש, הדירקטוריון והאסיפה הכללית עשו - זה פיטורים המוניים בישראל. זה פשוט בושה. טבע נהנתה מהטבות מס בסך 22 מיליארד שקל משנת 2006, שניתנו לה על ידי ממשלת ישראל, בשם אזרחי ישראל. בלתי נתפס שהחברה ידעה לקחת את ההטבות, ועכשיו היא מפנה עורף למדינה ולאזרחיה. ממשלת ישראל לא יכולה לעמוד מנגד ולמלא את פיה מים. לא ראיתי היום שהממשלה התייחסה לפיטורים. היא צריכה לדרוש פתרון ולדרוש חזון של המשך טבע בישראל.

"ההסתדרות בראשותי הוכיחה שכשיש חברות במצוקה אנחנו נרתמים לסייע, וגם  בטבע עשינו הסכמים קשים ולא פשוטים. כשיש מישהו מולך שמוכן להידבר ורוצה להציל את החברה, שהתעשייה, המשק והעובדים חשובים לו - אתה נרתם. אבל פה בטבע אתה מזהה שהעובדים בעיניהם הם רק מספרים, שהתעשייה בישראל לא חשובה להם. הם מחסלים את ספינת הדגל של התעשייה הישראלית.

נחצה קו אדום - הממשלה צריכה להתעורר

"אין ספק שנחצה פה קו אדום" הוסיף ניסנקורן "לא קרה כזה מקרה של התנהלות מעסיק בשנים האחרונות, מעסיק שרואה את העובדים רק כמספרים, בכזה סדר גודל. המציאות היא שהתעשייה המסורתית בישראל גוססת. הממשלה צריכה להתעורר עכשיו ולפתור את הבעיה בטבע ובתעשייה באופן כללי. אין מספיק חשיבה בממשלה לעידוד תעשייה כחול-לבן. בשטח התעשייה קורסת והמדינה לא מונעת את זה. ממשלת ישראל ורה"מ לא יכולים להתעלם ואני מצפה מהם להתמודד עם זה באופן מיידי".

"ההסתדרות והעובדים מחויבים להירתם לנושא, לראות את העובדים, לסייע להם, להחזיר את הכבוד, להוביל לחברה שיווניות יותר, שלא כולם שקופים בה והעובדים אינם רק מספרים. זה החזון שלנו. ולכן - ביום ראשון כל מפעלי טבע יושבתו, והמשק כולו יעמוד ביום ראשון עד הצהריים לאות סולידריות עם עובדי טבע. אנחנו נאבקים נגד אטימות, בעד כחול-לבן, בעד לראות את העובדים כפי שהם. גם כשיש צרה צריך לדעת איך לעשות התייעלות. אני לא מזהה את זה פה, אלא רצון אדיש וקר לחסל ולפטר. לא ניתן לזה יד. נמשיך במאבק הזה עד שנפתור את הבעיה".

"ספינת הדגל של התעשייה הישראלית הופכת לסמל של חורבן. מייסדי טבע מתהפכים בקברם". ניסנקורן"ספינת הדגל של התעשייה הישראלית הופכת לסמל של חורבן. מייסדי טבע מתהפכים בקברם". ניסנקורן