עובדי מפעל שמר מתכת התאגדו בהסתדרות

כ-400 עובדי המפעל, הממוקם באזה"ת בר-לב ומייצר מארזי מתכת לציוד אלקטרוניקה, התאגדו בהסתדרות מתוך מטרה לפתוח במו"מ עם ההנהלה על הסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי *** יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל: "מברך את העובדים אשר השכילו להבין כי התאגדות בהסתדרות תסייע להם להסדיר את ביטחונם התעסוקתי והכלכלי, וקורא להנהלת החברה לשבת עמנו לשולחן הדיונים למו"מ פורה וענייני לטובת כל הצדדים"

ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדי מפעל שמר מתכת בע"מ הממוקם באזור התעשייה בר לב, סמוך לכרמיאל. כך הודיע יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל למנכ"ל החברה, מעוז סרף. מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים לאור רצונם של כ-400 עובדי המפעל להסדיר את תנאי עבודתם ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי.

שמר מתכת נוסדה ב-1983 והיא מתמחה בייצור מכלולים לזיווד אלקטרוני, מארזים מורכבים, מערכות הינע ואינטגרציה. בשנת 2015 נרכשה קבוצת שמר (הכוללת גם את שמר אמושיין מיוקנעם עילית) על ידי Jabil Circuits האמריקנית, שלה כ-90 מפעלים ב-24 מדינות. בין לקוחותיה של שמר מתכת חברות מהתעשייה הביטחונית והצבאית וחברות גדולות מתחומים שונים כגון GE, אפלייד מטיריאלס, אורבוטק ו-HP.

במכתב ששלח למנכ"ל המפעל הודיע יו"ר המרחב כי ההסתדרות היא הארגון היציג במפעל לאחר שלמעלה משליש מעובדיו, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות. קליין קרא לסרף לתאם פגישה על מנת לפתוח בתהליך הידברות בין הצדדים ולהגיע להסכמות שיעוגנו בהסכם קיבוצי.

התארגנות העובדים לוותה על ידי מזכירי האיגוד המקצועי מהמרחב מזל הקש, עו"ד גיא זיו, עו"ד עינב בן יהודה ואיברהים טהא. כראש ועד הפעולה משמש עלי חטיב, ולצדו חברי הוועד אמין מפלח, עדנאן עלי, לוטפי עאסי, איאד אבו ראי וסמיר חטיב.

יואב קליין, יו"ר ההסתדרות במרחב כרמיאל, מסר: "אני מברך את עובדי שמר מתכת, אשר השכילו להבין כי התאגדות בהסתדרות תסייע להם לשפר את תנאי העסקתם ולהסדיר את ביטחונם התעסוקתי. אני קורא להנהלת החברה לשבת עמנו לשולחן הדיונים למו"מ פורה שיוביל תוך שיתוף פעולה למיסוד ושיפור תנאי העבודה במפעל – הן לטובת העובדים והן לטובת החברה".

מוועד הפעולה של מפעל שמר מתכת נמסר: "אנו שמחים לממש את זכותנו להקים ועד אשר ייצג אותנו מול ההנהלה, ומודים לעובדי ההסתדרות במרחב כרמיאל על הליווי והתמיכה. אנו מצפים למו"מ פורה וענייני מול ההנהלה, במטרה לגבש הסכם קיבוצי שיבטיח את זכויותינו העובדים העושים לילות כימים למען הצלחת החברה".