הוכרעה יציגות ההסתדרות הכללית בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין

במהלך דיון שנערך בביה"ד הארצי לעבודה קרא הנשיא פליטמן להנהלת מטרופולין להכיר בכללית כארגון היציג, לאחר שזו הוכיחה כי הצליחה לאגד למעלה משליש מהעובדים *** נציגי מטרופולין הודיעו כי הם מכירים בהסתדרות הכללית כארגון היציג  *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מברך על ההחלטה, ההסתדרות תמשיך ותפעל לשיפור מעמד נהגי התחבורה הציבורית בישראל המועסקים בחברות השונות ולשדרוג הענף כולו" ***  יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "עובדי מטרופולין בחרו את הבית הנכון לעובדי התחבורה הציבורית"

הוכרעה סוגיית ארגון העובדים היציג בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין: במהלך דיון שנערך היום (ג') בין הסתדרות העובדים הכללית, הנהלת מטרופולין וההסתדרות הלאומית, קרא כבוד נשיא בית הדין הארצי לעבודה יגאל פליטמן להנהלת מטרופולין להכיר בהסתדרות הכללית כארגון היציג בקרב עובדיה, לאחר שזו הוכיחה כי הצליחה לאגד למעלה משליש מהעובדים. מיד לאחר מכן הודיע נציג הנהלת מטרופולין כי הוא מקבל את הצעת בית הדין ומכיר בהסתדרות הכללית כארגון היציג.

במטרופולין מועסקים כ-950 עובדים, והיא מפעילה קווי אוטובוס רבים באזור השרון, תל-אביב ובאר שבע.

הדיון נערך על רקע סכסוך בדבר שאלת זהות הארגון היציג בחברה. ההסתדרות הכללית העלתה טענות קשות ביותר כנגד אמינות היציגות לה טענה ההסתדרות הלאומית. לאחר מכן, הלאומית הודיעה לבית הדין כי היא מבקשת להימחק מההליך המשפטי.

לאור ההתפתחויות כתב פליטמן בפסק הדין שנתן כי "לאור הודעת ב"כ מטרופולין [...] לפיה להסתדרות הכללית למעלה משליש מהעובדים ויותר מהסתדרות העובדים הלאומית, מוצע להכיר בהסתדרות העובדים הכללית כארגון עובדים יציג במטרופולין החל מיום 2.4.2017 על כל המשתמע מכך". כאמור, עם הקראת עיקרי המלצות בית הדין, הודיע נציג ההנהלה כי הוא מקבל את ההמלצה והודיע על הכרתו ביציגות של ההסתדרות הכללית.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר עם קבלת ההחלטה: "ההסתדרות תמשיך ותפעל לשיפור מעמד נהגי התחבורה הציבורית בישראל המועסקים בחברות השונות ולשדרוג הענף כולו. אני מברך על ההכרעה, מאחל לעובדי מטרופולין שנה טובה מלאה בהישגים ומודה להם על בחירתם בהסתדרות הכללית כארגונם היציג".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הוסיף: "עובדי מטרופולין בחרו את הבית הנכון לנהגי התחבורה הציבורית. ההסתדרות שמה לה ליעד לשדרג את תנאי ההעסקה של הנהגים בתחבורה הציבורית והיא פועלת במלוא המרץ לחזק את מעמד הנהגים במדינת ישראל".

את ההסתדרות הכללית ייצגו בהליך עו"ד ענת גוטמן מהלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות. העובדים לוו על ידי מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים עמיחי סטינגר, רכז ההתאגדויות שלומי שוורץ ומחזיק תיק התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא. את מהלך ההתאגדות של העובדים בהסתדרות הכללית הוביל רפי גיגי.