כ-100 עובדי מפעל מנצרת עילית יפתחו בשביתה לאחר שלא קיבלו את השכר לקראת החגים

ערב ראש השנה, משבר חמור במפעל "מג"מ בטיחות" מנצרת עילית המייצר טקסטיל וגומי לתעשייה הביטחונית: הנהלת המפעל לא הפרישה לקופות הפנסיה וקרנות ההשתלמות של העובדים במשך למעלה משנה, ואף לא שילמה להם את משכורות חודש אוגוסט *** יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני, ליאון פרץ: "לא נותרה בידינו ברירה אלא להשבית את המפעל, הנהלת החברה בחרה לפגוע בעובדיה הנאמנים בצורה מבזה ומחפירה"

כ-100 עובדי חברת מג"מ בטיחות מאזור הצפון, אשר לא קיבלו את משכורת החודש האחרון הקריטית במיוחד בתקופת החגים, יחלו מחר (יום ב', 18.9) בשביתה בגיבוי ההסתדרות וזאת על רקע הפגיעה האנושה בזכויותיהם ובמצבן הכלכלי של משפחותיהם ערב ראש השנה החדשה.

במפעל מג"מ בטיחות, הממוקם באזור התעשייה ציפורי סמוך לנצרת עלית, מיוצרים מוצרי טקסטיל וגומי לתעשייה הביטחונית. בשנת 2016 נחתם במפעל, בתיווך ההסתדרות במרחב העמקים הצפוני בראשות ליאון פרץ, הסכם קיבוצי אשר שיפר את שכרם והסדיר לראשונה את ביטחונם התעסוקתי של העובדים.

ואולם, מאז נחתם ההסכם הקיבוצי, בעקבות פניות רבות של עובדים נתגלו אי סדרים בכל הנוגע להפרשות לקופות הפנסיה וקרנות ההשתלמות - אשר אליהן לא הופרשו כספים במשך למעלה משנה. לצד זאת ישנם איחורים חוזרים ונשנים בתשלום השכר בחודשים האחרונים, לרבות משכורת אוגוסט אשר טרם חולקה לעובדים.

לאחר שהוכרז סכסוך עבודה בחברה, אשר בעליה היא קבוצת "מפנה" (השייכת לעמית טסלר, צביקה טסלר ומשה דניאל) והמנכ"ל שלה הוא מאיר גלעדי, ולמרות ניסיונות רבים מצד ההסתדרות להגיע להסכמות עם ההנהלה, אנשיה אינם משתפים פעולה ואינה מנסים להגיע לפתרון המשבר החמור.

משלא נותרה ברירה הוחלט בשיתוף עם ועד העובדים להשבית את המפעל וזאת עד אשר הנהלת המפעל תשנה את עמדותיה ותשיב לעובדים את הכספים המגיעים להם כחוק.

יו"ר ההסתדרות במרחב עמקים צפוני, ליאון פרץ: "אני מצר על כך שהנהלת החברה בחרה לפגוע בעובדיה הנאמנים והמסורים בצורה כל כך מבזה ומחפירה. על אף ניסיונותינו הרבים למצוא פתרונות, לא נותרה בידינו כל אפשרות אחרת מלבד השבתת המפעל בכדי להציל את כבודם ומעמדם של העובדים".