הסכם קיבוצי ראשון לנהגי המטרונית בחיפה

ההסכם ההיסטורי יחול על כ-150 נהגי חברת דן בצפון, מפעילת קווי המטרונית במטרופולין חיפה *** לצד ביטחון תעסוקתי, ההסכם מעניק לנהגים לראשונה קרן השתלמות, הוצאות אש"ל, בונוסים ועוד *** יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "מברך על ההסכם, נמשיך לדאוג לשיפור תנאי נהגי התחבורה הציבורית האמונים על ביטחונו ובטיחותו של הציבור הישראלי" *** מנכ"ל דן בצפון, חיים מור-חיים: "הסכם מצוין הן לטובת העובדים והן לטובת ההנהלה" *** יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי: "ההסתדרות שוב פעם הוכיחה שהיא הבית האמיתי של הנהגים"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל חברת דן בצפון חיים מור חיים, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, נציגי ההסתדרות במרחב חיפה ויו"ר ועד עובדי דן בצפון אחמד חליל חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי פורץ דרך בחברה, המסדיר לראשונה ומשפר משמעותית את תנאי העסקתם של כ-150 הנהגים המועסקים בדן בצפון.

דן בצפון הינה חברה בת של דן, והחל מאוגוסט 2013 היא מפעילה בזכיינות למשך 12 שנה את שלושת קווי המטרונית במטרופולין חיפה. לחברה כ-100 אוטובוסים מפרקיים המסיעים ומשרתים מדי שנה כ-26 מיליון נוסעים באזור נרחב שכולל את הקריות ואת העיר חיפה.

התארגנות העובדים והמו"מ לחתימה על ההסכם מצד ההסתדרות לוו על ידי מזכיר איגוד עובדי התחבורה במרחב חיפה עו"ד מקסים זורבסקי ויועמ"ש במרחב עו"ד יונה אדמון. לצדם לקחו חלק במו"מ ממונה חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא ועו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.

תוקפו של ההסכם החדש הוא למשך שלוש שנים, אולם הצדדים התחייבו כי כבר בתוך שנתיים מהחתימה, יתחילו ביניהם מגעים לחתימת הסכם חדש שיביא לשיפור נוסף בתנאי ההעסקה בחברה.

ההסכם שנחתם היום מבטיח לנהגים ביטחון תעסוקתי וודאות לגבי המשך העסקתם, תוך שהוא מסדיר קבלת עמד של קביעות לנהגים בתום תשעה חודשי העסקה.

עוד נקבע בהסכם כי השכר השעתי לעובדים יעמוד על 39 שקל לשעה, וזאת בהתאם לשכר שנקבע בחברות תחבורה אחרות בהן נחתמו הסכמים קיבוציים מול ההסתדרות, כדוגמת דן, אגד, אגד היסעים, תחבורה ברמה ומטרודן. בנוסף לכך, כל עובד יקבל מעתה הוצאות אש"ל בסך 18 שקל ליום.

כחלק מההסכם נקבע כי עובדים שישובצו לסידור עבודה מפוצל בחודש מסוים (כלומר מספר משמרות באותה יממה בשילוב הפסקה ביניהן) יהיו זכאים לתוספת שכר מיוחדת בסך 1,000 שקל. במקביל, עובד אשר לא שובץ למשמרות בהיקף של 186 שעות חודשיות, יהיה זכאי להשלמת שכר למשרה מלאה.

מדי חודש תבחר הנהלת החברה נהג אחד שהצטיין בעבודתו לו יוענק שובר מתנה בסך 250 שקל. בנוסף, אחת לשנה תבחר החברה נהג מצטיין אשר יהיה זכאי לתשלום בונוס בסך 1,500 שקל. בתהליך בחירת העובדים המצטיינים ייקח חלק נציג ועד עובדי החברה.

בשורה נוספת בהסכם היא שלעובד אשר השלים שנתיים של עבודה בחברה תיפתח קרן השתלמות, אשר ההפרשות אליה יעמדו על 2.5% ע"ח העובד ו-2.5% ע"ח המעסיק. לאחר שנתיים יוגדלו הפרשות המעסיק ל-5%.

ההסכם כולל מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, אשר מעניק להסתדרות ולוועד העובדים משקל בכל הנוגע להחלטות על סיום העסקתם של עובדים בחברה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר במעמד טקס החתימה על ההסכם: "אני מברך את הצדדים על ההסכם הראשון הנחתם בחברה, שיביא באופן מיידי לשיפור משמעותי בתנאי ההעסקה של נהגי דן בצפון. ההסתדרות תמשיך לנהוג באחריות ותדאג להמשך שיפור תנאי כלל נהגי התחבורה הציבורית, אוכלוסיית עובדים מסורה וחשובה האמונה על ביטחונו ובטיחותו של הציבור הישראלי".

מנכ"ל חברת דן בצפון, חיים מור-חיים, ציין: "ההסכם שנחתם הוא מצוין הן לטובת העובדים והן לטובת ההנהלה. יש לנו עובדים מסורים ואני שמח שהגענו לרגע הזה, שכן כבר מתחילת כהונתי בתפקיד דגלתי בכך שעל העובדים להיות מרוצים ולקבל את תנאי ההעסקה המכבדים ביותר".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "ההסתדרות שוב פעם הוכיחה שהיא הבית האמיתי של הנהגים הן בתחבורה הציבורית והן בתחבורה הפרטית. הסכמים כמו ההסכם עליו חתמנו היום מוכיחים זאת שוב ושוב מעל הכל".

יו"ר ההסתדרות הנכנס במרחב חיפה, משה מזרחי: "ההסכם מעניק ביטחון לציבור העובדים והוא מבשר על תחילתה של דרך חדשה וטובה בין הצדדים".

יו"ר ההסתדרות היוצא במרחב חיפה, רפי מסט: "העובדים שהתארגנו בהסתדרות לפני כשנה ייהנו מהסכם מצוין שנותן פתח להסכמים נוספים בעתיד, הודות להנהלה אחראית שמשתפת פעולה".

יו"ר ועד עובדי דן בצפון, אחמד חליל: "הצלחנו להביא בשורה לציבור העובדים, ואני בטוח כי יחד עם ההנהלה נוכל לפתוח דף חדש ולהמשיך לתת שירות מקצועי ואיכותי לתושבי מטרופולין חיפה. אני מודה לאנשי מרחב חיפה, יו"ר המרחב היוצא רפי מסט, ועוה"ד מקסים זורבסקי ויונה אדמון על הליווי והתמיכה לאורך הדרך".