שבוע שני לשביתת עובדי כלל ביטוח: מאבטחים מונעים מחברי הוועד להיכנס לבניין להמשך המו"מ

למרות ניסיונות ההנהלה לשבור את השביתה באמצעות עובדי קבלן, אלפי עובדי קבוצת כלל ביטוח ממשיכים להשבית את פעילותה באופן מלא זה השבוע השני *** מאבטחים שהוצבו ברחבת הכניסה למטה החברה מנעו את כניסת חברי הוועד שהגיעו להמשך המו"מ *** יו"ר הוועד רוני רז: "לא נפסיק לשבות עד אשר ההנהלה תשב להמשך המו"מ ותדון עמנו באופן כן וענייני בהסכם קיבוצי חדש"

שביתת אלפי עובדי קבוצת כלל ביטוח ממשיכה גם היום (א'), זה השבוע השני. נזכיר כי ברקע לשביתה הכללית בחברה החלטת ההנהלה שלא לקדם מול ההסתדרות ונציגי העובדים את המו"מ להסכם קיבוצי חדש. ההסתדרות מצרה על הניסיונות הכוחניים של הנהלת החברה לשבור את השביתה באמצעות הבאת עובדי קבלן חיצוניים, והיא תמשיך לתמוך באופן מלא בעובדי כלל ביטוח במאבקם הצודק.

ביום שישי (23.6) הגיעו מאות עובדי כלל מכל רחבי הארץ להרצליה פיתוח להפגנה מול ביתו של מנכ"ל הקבוצה איזי כהן, תוך שהם נושאים שלטים עליהן כתובות כגון "שובתים עד שחותמים" ו"העובדים אינם אויבים". המפגינים קראו לכהן ולהנהלת כלל לשוב באופן מיידי לשולחן המו"מ ולהמשיך את הדיונים על ההסכם.

באגרת ששלח הבוקר כהן לעובדים נקראו אנשי הוועד לשבת עמו ללא תנאים מוקדמים להמשך המו"מ. ואולם, משנענו חברי הוועד לקריאתו של כהן והגיעו למשרדי כלל לשם פגישה עמו, גילו כי מאבטחים שהוצבו ברחבת הכניסה מונעים את כניסתם לבניין.

יו"ר ועד עובדי כלל, רוני רז, ציין כי: "כל עובדי כלל ביטוח שובתים במלוא העוצמה ונחושים במאבקם לשיפור תנאי ההעסקה בחברה. לא נפסיק לשבות עד אשר ההנהלה תשב עמנו להמשך המו"מ ותדון עמנו באופן כן וענייני בהסכם קיבוצי חדש".

כחלק מהשביתה מושבתת כל פעילותה של קבוצת כלל ביטוח: לא מתבצעים קבלות קהל וטיפול בפניות באמצעות מוקדי שירות הלקוחות; לא ניתן שירות למעסיקים; לא נשלחים דו"חות, מכתבים ומסמכים אל הלקוחות; לא מבוצעות פעולות השקעה הקשורות לכספי העמיתים; סוכנים לא יכולים להנפיק פוליסות של החברה ולא מתאפשרים פדיונות של כספי פנסיה.