מאות עובדי קבלן נקלטו להעסקה ישירה בחברת הביטוח מגדל

קליטת עובדי התפעול ושירות הלקוחות במוקד החברה באשקלון הינה חלק  מההסכמות שהושגו בין ההסתדרות וועד העובדים לבין ההנהלה, בנוגע לצמצום  העסקת עובדי קבלן במגדל, כפי שמעוגן בהסכם הקיבוצי שנחתם בחברה ב-2015 *** העובדים שנקלטו ייהנו משיפור ניכר בתנאי עבודתם תוך הבטחת ביטחונם התעסוקתי ***

לאחר שנים ארוכות שהועסקו בתנאים של עובדי קבלן, כ-250 עובדי תפעול ושירות לקוחות במוקד של חברת הביטוח מגדל באשקלון, הועברו להעסקה ישירה בחברה.

בטקס חנוכת המבנה החדש של החברה שנערך היום (ה') באשקלון, בהשתתפות העובדים ונציגי ההנהלה, צוין סיום הליך קליטת העובדים להעסקה ישירה, במעמד הבעלים של מגדל שלמה אליהו, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר מגדל חברה לביטוח יוחנן דנינו, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, מנכ"ל החברה עופר אליהו, מנהלת חטיבת עובדי חברות הביטוח ובתי השקעות בהסתדרות המעו"ף, מירי גרגיר, יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון רמי גואטה ויו"ר ועד עובדי מגדל מודי גת.

נזכיר כי השלמת הקליטה של העובדים במוקד החברה באשקלון מגיעה כחלק ממהלך רחב היקף לצמצום העסקת עובדי קבלן במגדל, וזאת כחלק מההסכמות שהושגו בין ההסתדרות וועד העובדים לבין ההנהלה, בהסכם הקיבוצי שנחתם בחברה בפברואר 2015.

מאות עובדי המוקד באשקלון שהועסקו עד כה במתכונת של מיקור חוץ באמצעות חברת טלדור, הפכו לעובדים מן המניין בחברת מגדל וייהנו מעתה מזכויות ומהטבות שונות המעוגנות בהסכם הקיבוצי, תוך שיפור ניכר בתנאי עבודתם והסדרת ביטחונם התעסוקתי. ההסכם הקיבוצי בחברה, שחל גם על העובדים הנקלטים, כולל בין היתר, הסדרים שונים לעניין תנאי הרווחה בחברה, בהם: הגדלת מכסת ימי החופשה, קרן השתלמות, תוספת של ימי בחירה המאפשרים היעדרות בתשלום, דמי הבראה בגובה 150% מהתעריף שייקבע בצו ההרחבה במגזר הפרטי, הלוואות לעובדים, שי לרגל אירועים משפחתיים, השתתפות באירועי הרווחה של החברה ותנאים רבים נוספים. זאת ועוד, העובדים השעתיים יהיו זכאים לעבור לעבוד במתכונת חודשית, תוך חיזוק ביטחונם הכלכלי.

הבשורה המשמעותית ביותר לעובדים הנקלטים נעוצה גם בכך שהוותק שצברו בחברת טלדור מוכר על ידי מגדל לצורכי מתן קביעות. כלל העובדים שהשלימו שלוש שנות עבודה בתפקידם -  ובמקרה הנוכחי מדובר בחלק גדול מהעובדים שנקלטו להעסקה ישירה - קיבלו מעמד של עובדים קבועים בחברה כבר מרגע קליטתם.  בין ההטבות השונות שלהן זכאים העובדים הקבועים בחברה, אפשר למנות, בין היתר: תשלום מלא של דמי מחלה כבר מהיום הראשון, תשלום שנתי בגובה 500 שקל בגין קייטנות הקיץ לעובדים שילדיהם בגילאי 4-13 ותנאים מיטיבים נוספים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך את העובדים במעמד האירוע ואמר כי: "זהו יום חג לכל אחד מאיתנו. היום אנחנו מגשימים את החזון ומר שלמה אליהו הוכיח שהוא אדם חברתי בכל רמ"ח איבריו".

ניסנקורן הדגיש כי: "המהלך לצמצום תופעת עובדי הקבלן, במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי כאחד, הוא לא רק מאבק למען תנאי העסקה הוגנים, אלא אמירה חברתית נחרצת לגבי האופן שבו כולנו רוצים לראות את המשק ואת החברה בישראל. הקליטה להעסקה ישירה היא הדרך להחזיר את הכבוד האנושי לעובדים והמהלך החשוב שמגדל שותפה לו, מקדם ערכים שיאפשרו לה לחזק את מעמדה כמעסיקה הוגנת ולהבטיח את חוסנה בתור אחת החברות המובילות בענף. ברכת יישר כוח לוועד העובדים, בראשות מודי גת, על הנחישות שהפגינו ועל התפקיד המשמעותי שמילאו בשינוי פני המציאות בחברה. אני רוצה להודות גם לידידי, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, ולכל הנהלת מגדל על חלקם בקידום ההישג שאנו מציינים היום". 

שלמה אליהו, בעל שליטה במגדל חברה לביטוח, אמר כי: "מהלך קליטת עובדי הקבלן הגיע לאחר בעקבות פגישתי עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שביקש לקלוט עובדים עם מוגבלות ולקלוט את עובדי הקבלן בחברה. בעיני זה לא נכון שחברת מגדל תעסיק עובדי קבלן. הקבלן שוחק את העובד והחלטתי שמגדל תהיה חלוצה בנושא. מיד הסכמתי לבקשת יו"ר ההסתדרות ואני מברך על כך. אנו רואים עין בעין את השליחות למען העובדים ובנושא זה מגדל תצעד ביחד עם ההסתדרות".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר דוד, ציין כי: "קליטת העובדים להעסקה ישירה במגדל משלימה את מהפכת זכויות העובדים, המעוגנת בהסכם הקיבוצי שנחתם בין הצדדים. זהו עידן חדש בחברה שמושתת על כבוד לאדם העובד והכרה בהון האנושי כמפתח להצלחתה של מגדל. החתירה להגברת השוויון ולצמצום פערים שמוביל יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, באים לידי ביטוי במהלך הנוכחי ובהרחבת מעגל השותפים, גם במגזר הפרטי, למאבק החשוב שמובילה ההסתדרות בצורות העסקה פוגעניות. אני מודה להנהלת מגדל על שיתוף הפעולה ומאחל לוועד עובדי מגדל המשך עשייה פורה ורבת הישגים למען כלל עובדי החברה, גם בעתיד לבוא".

יו"ר מגדל ביטוח, יוחנן דנינו, אמר במעמד הטקס: "המעמד היום מאוד מרגש עבורי. השילוב של קליטת עובדי קבלן וחנוכת בית מגדל החדש בעיר הולדתי הוא יום מיוחד. הסיפור של חברת מגדל הוא סיפור חברתי ואנו נמשיך לפתח זאת עוד ועוד".

יו"ר ועד העובדים במגדל חברה לביטוח, מודי גת, הוסיף כי: "אני נרגש ושמח שהגענו לרגע המשמעותי הזה. נושא עובדי הקבלן באשקלון היה מהותי עבורנו במהלך המו"מ על ההסכם הקיבוצי. מדובר בעובדים שעשו עבודה זהה לגמרי לעבודה שנעשית במשרדי החברה בפתח תקווה ולא הייתה סיבה אמיתית להעסיקם כעובדי קבלן. אני שמח שבעלי החברה ראה זאת עין בעין, הבין את חשיבות העניין והשקיע משאבים רבים בקליטתם. אני מצפה מהנהלת החברה להמשיך בתהליך מבורך זה ולהתקדם בקליטת עובדים נוספים בטכנולוגיות ובאחזקה כמוסכם בינינו ואף מעבר לכך. העובדים שעימם נפגשתי ודיברתי במהלך החודשים האחרונים מעריכים מאוד את המהלך ומודים על כך להנהלת מגדל".

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הבעלים של חברת מגדל שלמה אליהו ויו"ר מגדל יוחנן דנינויו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הבעלים של חברת מגדל שלמה אליהו ויו"ר מגדל יוחנן דנינו