ההסתדרות משיקה את האתר "דבר ראשון"

20 שנה אחרי סגירתו, ההסתדרות השיקה הבוקר (ג') את "דבר ראשון" במהדורה מקוונת *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "על רקע המציאות הכלכלית המורכבת שבתוכה אנו חיים, ישנה חשיבות לכך שיהיה ייצוג אותנטי לקולם של העובדים והגמלאים בחברה הישראלית, לרצונותיהם ומאבקיהם" *** נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בירך הבוקר את קוראי "דבר ראשון" בעמוד הבית של האתר

91 שנים מאז ייסודו של עיתון "דבר", ושני עשורים לאחר שסגר את שעריו בפעם האחרונה, ההסתדרות מחייה את המותג ההיסטורי במהדורה מקוונת ומשיקה היום (ג') את "דבר ראשון", מיזם אינטרנטי חדש שישמש כאתר החברתי של ישראל.

"דבר ראשון", במתכונתו הנוכחית, יפעל על מנת להשמיע קול שונה בשיח הציבורי ולקדם סיקור תקשורתי של נושאי חברה וכלכלה על פי עקרונות הסולידריות, השוויון והצדק החברתי. לצד החדשות ודיווחי האקטואליה, האתר  יתמקד בסיפורי עובדים וגמלאים ויעסוק בהרחבה במאבקים חברתיים.

"'דבר" נוסד בשנת 1925 בידי ברל כצנלסון שהיה עורכו הראשון. במהלך שנות פעילותו הרבות לפני ואחרי קום המדינה, "דבר" שימש כאכסניה לבכירי הכותבים והפובליציסטים בארץ, בהם: משה בילינסון, נחום ברנע, טלי ליפקין-שחק, דניאל בן סימון, חיים גורי, טובה צימוקי, זאב קליין ועוד רבים וטובים אחרים. "דבר" שימש כבמה גם לסופרים ומשוררים שפרסמו בו את יצירותיהם, בהם: נתן אלתרמן, אורי צבי גרינברג, רחל המשוררת, לאה גולדברג ויוצרים חשובים נוספים.

בין עורכי "דבר" לשעבר, בין היתר, ניתן למנות את משה שרת שהיה שר החוץ הראשון של מדינת ישראל וראש הממשלה השני של המדינה, ואת זלמן שז"ר ששימש כשר החינוך וכיהן כנשיא השלישי של מדינת ישראל. ברשימת עורכי דבר ראוי לציין גם את שמה של חנה זמר, שהייתה האישה הראשונה בארץ שעמדה בראש מערכת של עיתון יומי גדול, וכיהנה בתור העורכת הראשית של "דבר" בין השנים 1970-1990. 

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, בירך היום על השקת המיזם ודבריו מופיעים היום בעמוד הבית של האתר "דבר ראשון".

לצד דברי הנשיא באתר מופיעים גם דברי יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שכתב כי: "בהשקה של "דבר ראשון" אנו מביאים לחידושו של אחד המוסדות המפוארים של ההסתדרות לדורותיה. על רקע המציאות הכלכלית המורכבת שבתוכה אנו חיים, ישנה חשיבות לכך שיהיה ייצוג אותנטי לקולם של העובדים והגמלאים בחברה הישראלית, לרצונותיהם ומאבקיהם".

ניסנקורן הוסיף: "אני מקווה ומאמין כי ל"דבר ראשון" תהיה תרומה חשובה ליצירת שיח ציבורי המושתת על ערכים של שוויון וערבות הדדית ובכך יתרום להפיכתה של החברה הישראלית לחברה שוויונית וצודקת יותר".

אתם מוזמנים לגלוש לאתר "דבר ראשון" בכתובת:

http://www.davar1.co.il