ההסתדרות למען עובדי הרשויות המקומיות

ההסתדרות התריעה בפני ראשי השלטון המקומי כי תפתח בשביתה כוללת אם לא ישלמו לעובדיהם את המענק החד-פעמי עליו סוכם בין ההסתדרות לאוצר כחלק מהסכם השכר החדש *** ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף: "לא נאפשר הפקרות של עובדים המוחזקים כבני ערובה בניסיון של מרכז השלטון המקומי להילחם בקיצוצים שספג בתקציב המדינה. נפתח בשביתה אם ההסכם לא יכובד במלואו"

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד פנה היום (ה') לראשי מרכז השלטון המקומי והתריע בפניהם שאם לא ישלמו לעובדיהם את המענק החד-פעמי עליו סוכם בין ההסתדרות לאוצר, ולא יכבדו את הסכם המסגרת במלואו, תפתח ההסתדרות בשביתה כללית בכל השלטון המקומי החל מיום ד', 10 בפברואר.

הצעדים הארגוניים יחולו על כל המחלקות והשירותים ללא יוצא מן הכלל ותכלול כ-100 אלף עובדי עיריות, מועצות המקומיות ומועצות האזוריות.

על הנקיטה בצעדים הארגוניים הוחלט בהסתדרות לאחר שמרכז השלטון המקומי והרשויות המקומיות הודיעו כי לא יכבדו את הסכם המסגרת החדש למגזר הציבורי שגובש בין ההסתדרות לאוצר. בשלב ראשון הודיעו הרשויות כי לא ישלמו לעובדים את המענק החד-פעמי בגובה 1,000 שקל והכריזו כי ההסכם כולו כלל לא חל עליהם שכן "לא צירפו את חתימתן עליו".

ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף, אמר היום: "לא ניתן יד להתחמקויות ולא נאפשר הפקרות של עובדים המוחזקים כבני ערובה במלחמתו של מרכז השלטון המקומי בקיצוצים שספג בתקציב 2016. אם המענק לא ישולם במשכורת ינואר או פברואר נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו. הסכם העקרונות בין ההסתדרות והאוצר, שבמו"מ עליו היה שותף השלטון המקומי, לא יהפוך לכלי משחק".