עובדי אמדוקס התאגדו בהסתדרות

ההסתדרות הודיעה לפני דקות אחדות להנהלת אמדוקס כי היא הארגון היציג של כ-4,700 עובדי ענקית התוכנה והבילינג *** יו"ר האיגוד המקצועי לעובדי הסלולר, ההיי-טק והאינטרנט, יקי חלוצי: "התאגדות העובדים האותנטית קראה היום את קריאת הניצחון שלה למול הניסיונות לסכלה" *** יו"ר ועד הפעולה: "אנחנו רוצים לשמור על אמדוקס וגם לדאוג לביטחון התעסוקתי ולרווחת העובדים"

כחמישה חודשים לאחר שהחלו להתאגד, ולמרות הניסיונות לסכל את ההתארגנות, עובדי חברת אמדוקס ישראל הקימו ועד בהסתדרות. במכתב ששלח לפני רגעים אחדים יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והיי-טק, להנהלת החברה, נכתב כי למעלה משליש מעובדי החברה חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג, כנדרש בחוק. מהלך ההתארגנות החל על רקע רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם.

 

אמדוקס ישראל, מקבוצת אמדוקס העולמית, מעסיקה בארץ כ-4,700 עובדים -  רובם במרכז הפיתוח ברעננה, ויתר העובדים בסניפים נוספים בחיפה, בנצרת ובשדרות. אמדוקס היא אחת מחברות ההיי-טק הראשונות והגדולות בישראל ועיקר פעילותה היא בתחומי הבילינג, מערכות מידע ופיתוחים לחברות תקשורת וסלולר מובילות בעולם ובישראל כגון at&t, וודהפון, T-mobile, וירג'ין, סלקום, פלאפון ובזק.

 

מהלך ההתאגדות של עובדי אמדוקס החל בחודש מאי השנה, וכלל מאבק משפטי כנגד ועד פנימי שקם במטרה לעצור את ההתארגנות. לאחר שהמחלקה המשפטית של ההסתדרות הגישה עתירה בנושא לבית הדין האזורי בתל-אביב, נפסק בחודש אוגוסט כי הוועד הפנימי אינו ארגון עובדים ואסר על הנהלת החברה להכיר בו ככזה ולנהל איתו מו"מ קיבוצי.

 

יו"ר האיגוד המקצועי לעובדי הסלולר, ההיי-טק והאינטרנט בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר היום: "אין יום יפה מזה לעובדי אמדוקס - התאגדות העובדים האותנטית קראה היום את קריאת הניצחון שלה למול הניסיונות לסכלה. טוב תעשה הנהלת אמדוקס אם תודיע באופן מיידי כי היא מכירה בוועד העובדים ותתחיל במו"מ להסכם קיבוצי, כמתחייב ממנה בחוק".

 

יו"ר ועד הפעולה של אמדוקס, אורי פנחסי, מסר: "ההתאגדות שלנו צמחה מלמטה, מעובדי אמדוקס שאוהבים את החברה, רוצים לשמור עליה וגם לדאוג לביטחונם התעסוקתי ולרווחתם של העובדים. יצאנו לדרך עם אמונה גדולה בעובדי אמדוקס והיום אנחנו גאים יותר מתמיד להיות חלק מהמשפחה המאוגדת הזאת. ביחד - אמדוקס תהיה חזקה מתמיד. אנחנו קוראים לכולם להמשיך להצטרף ולחזק אותנו, לקראת המשא ומתן להסכם קיבוצי".