הסכם קיבוצי חדש לעובדי לופטהנזה בישראל

הסכם קיבוצי חדש לעובדי לופטהנזה בישראל

עשרות עובדי השלוחה הישראלית של חברת התעופה הגרמנית ייהנו מתוספת שכר שקלית ואחוזית. לצד הארכה של תנאי ההסכמים הקיבוציים הקודמים בחברה, ההסכם כולל גם אפשרות לתנאי פרישה מיטיבים במקרה של צמצומים

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות אבי אדרי, ועד העובדים הישראלים בחברת התעופה הגרמנית לופטהנזה בראשות חגית ניר והנהלת החברה חתמו על הסכם קיבוצי חדש לתקופה של שנתיים. המו"מ להסכם לווה על ידי ממונה חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה עו"ד קרנית שפר-לידור.

ההסכם מסדיר את כלל זכויותיהם של עובדי לופטהנזה בישראל כפי שנקבעו בהסכמים קיבוציים שנחתמו בין ההסתדרות, העובדים והנהלת החברה משנת 2003 ועד היום.

בנוסף, ההסכם מסדיר חלוקת תוספת שכר שקלית שתשולם לעובדים בשתי פעימות – הראשונה תשולם כעת והשנייה בשנת 2020. לצד זאת תחולק תוספת שכר אחוזית ממוצעת שתינתן גם ב-2019 וגם ב-2020 ותיקבע על סמך הערכות ותפקודי העובדים.

במקביל ההסכם מאריך את תנאי חבילת הפרישה במקרה של צמצומים, הכוללים פיצוי בגובה 195% מהשכר. כמו כן עודכנו סעיפי ההפרשות לפנסיה לעובדי החברה.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, מסר: "אני מברך על חתימת ההסכם, אשר משקף את מערכת היחסים הטובה ושיתוף הפעולה בין הצדדים, לרבות ההנהלה העולמית של לופטהנזה אשר נוכחנו שוב להיחשף לחשיבות הרבה שהיא מייחסת לזכויות עובדיה".

יו"ר ועד עובדי לופטהנזה בישראל, חגית ניר, ציינה: "אנו שמחים להביא לפני העובדים שלנו הסכם ראוי שעבדנו קשה בשבילו, ומקווים שבשנים הבאות נוכל לשפר את מה שהצלחנו להשיג עבורם. זה המקום להודות לאבי ולקרנית מהאיגוד שדחפו ועזרו והיו איתנו בכל שלב של הדרך".