ההסתדרות לקצא"א: "ננקוט בכל האמצעים להבטחת זכויות העובדים"

ההסתדרות לקצא"א: "ננקוט בכל האמצעים להבטחת זכויות העובדים"

במכתב שהועבר לקצא"א, התריעה ההסתדרות על נסיגה של החברה מהבנות שהושגו לגבי תנאי העובדים

יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה, שלח אתמול מכתב ליו"ר חברת קצא"א (קו צינור אילת אשקלון), ארז כלפון, שבו התריע על נסיגה של הנהלת החברה מהבנות שהושגו לגבי תנאי העבודה של העובדים. מדובר בכ-250 עובדים. "לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו, על מנת להבטיח את זכויות עובדי החברה וקיום ההסכמים הקיבוציים המיוחדים החלים בחברה", כתב גואטה.

תחת הכותרת: "חזרה מההסכמות וההתחייבויות לחברת קצא"א ולעובדיה", כתב גואטה ליו"ר החברה: "צר לי כי אנו מצויים במצב בו הנהלת החברה מודיעה באופן חד צדדי על חזרתה מההתחייבויות שניתנו פעמים רבות לוועד העובדים ולהסתדרות, כבסיס למעבר העובדים לחברה החדשה - קצא"א ב'. התחייבויות אלו הינן הבסיס עליו הושתתו יחסי העבודה והדיונים בין הצדדים, למעבר תקין ויעיל של העובדים בין החברות".

"התנהלות שכזו הלוקה בחוסר תום לב, בהולכת שולל ובאי ניקיון כפיים, פוגעת אנושות במרקם יחסי העבודה התקינים, אשר היוו בסיס מוצק ואיתן ביחסי העבודה בחברת קצא"א ואשר הניבו תוצאות טובות לחברה, לעובדיה ולמדינת ישראל", כתב יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, גואטה, ליו"ר קצא"א, כלפון.

עוד הוסיף גואטה: "לאור סכסוך העבודה הקיים בחברת קצא"א, אנו לא נהסס לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת להבטיח את זכויות עובדי החברה וקיום ההסכמים הקיבוציים המיוחדים החלים בחברה. האחריות למצב זה זו בו אנו עומדים, מוטלת על כתפי הנהלת החברה וכלל הגורמים הנלווים, על כל המשתמע מכך. כל ניסיון להטלת אחריות על כתפי עובדי החברה וההסתדרות, יידחה מכל וכל".