הסכם קיבוצי ראשון במת"ף מקבוצת הבנק הבינלאומי

ההסכם הקיבוצי הראשון במת"ף, זרוע המחשוב של קבוצת הבינלאומי, קובע כי 500 עובדי החברה ייהנו משורה של הטבות, בהן: תוספות שכר, הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, קיצור שבוע העבודה בחברה ובונוס שנתי

ההסתדרות, ועד עובדי מת"ף (מחשוב ותפעול פיננסי) מקבוצת הבנק הבינלאומי והנהלת החברה, חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי ראשון ופורץ דרך שיסדיר את תנאי העסקתם של כ-500 עובדי מת"ף.

מת"ף הינה הזרוע האחראית על מערך המחשוב של קבוצת הבינלאומי. עובדיה התאגדו בהסתדרות לפני כשנתיים והינם חלק מכ-800 אלף עובדים במשק המאוגדים בהסתדרות.

ההנהלה הכירה בהתאגדות העובדים ופתחה במו"מ עם הוועד להסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי, אשר במהלכו העובדים אף פתחו בעיצומים. כעת, עם סיומו של המו"מ והגעת הצדדים להבנות, סוכם בין הצדדים על שורה ארוכה של נושאים אשר מחד יבטיחו את ביטחונם התעסוקתי של העובדים, ומאידך ישפרו באופן מיידי את תנאי העסקתם.

כחלק מההסכם נקבע כי העובדים יקבלו תוספות שכר בשיעור כולל של כ-14%, שישולמו להם במלואן בתוך שנה ושלושה חודשים. בנוסף יקבלו העובדים מענק חתימה ובונוס שיחולק להם פעם בשנה. כמו כן, הצדדים סיכמו על הגדלת ההפרשות הפנסיוניות והשכר הפנסיוני של העובדים, לצד שיפור בדמי ההבראה והגדלת מספר ימי החופשה. עוד סוכם כי הנהלת החברה תקצה מדי שני לוועד העובדים כספים שייועדו למען פעילויות רווחה לעובדים.

בין הצדדים סוכם כי מספר העובדים שאינם מועסקים ישירות על ידי מת"ף יצומצם בהדרגה, שכן בשנים האחרונות גדל היחס בין עובדי החוץ לעובדי מת"ף באופן שצמצם משמעותית את מספרם של עובדי מת"ף. ההסכם אף קובע כי תינתן עדיפות ברורה לעובדי מת"ף באיוש משרות פנויות וכי תהיה מעורבות של נציגות העובדים בכל הקשור לתהליכי סיום העסקה בחברה. 

הישג חשוב נוסף בהסכם הוא קיצור אורך שבוע העבודה בחברה ל-41 שעות. נזכיר כי בעקבות המאבק אותו הוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, בתחילת 2018 קוצר שבוע העבודה בישראל ל-42 שעות.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, מסר: "תהליך המו"מ להסכם הקיבוצי הראשון במת"ף ידע עליות ומורדות, אך בסופו של דבר הצלחנו להגיע להסכמות שיצרו לעובדים ביטחון תעסוקתי וישפרו את מעמדם ותנאי העסקתם. אני מבקש להודות לכל מי שנטל חלק בהובלת ההסכם ומצפה כי מעתה יפתחו הצדדים בדף חדש לטובת המשך הצלחת החברה, שמירה על זכויות העובדים וטובת הלקוחות".  

ראש חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי, עו"ד מנחם מליק: "בשעה טובה חתמנו היום על הסכם קיבוצי המסדיר לראשונה, בצורה כוללת וראויה, את תנאי עבודתם ושכרם של עובדי מת"ף ומשפר באופן משמעותי את ביטחונם התעסוקתי והסוציאלי, לצד דאגה לעתידם ולרווחתם. אני מברך את עובדי החברה ובראשם את יו"ר הוועד רן שהרבני וחברי הוועד, על ההתמודדות הנחושה לאורך הדרך עד להשגת ההסכם המיוחל".

מוועד עובדי מת"ף נמסר היום כי "ההסכם הזה הוא אבן דרך היסטורית בחברת מת"ף, המביאה לתום עידן הפיטורים השרירותיים בחברה. העמידה המשותפת של העובדים יחד הצליחה להביא בסופו דל דבר להבטחת עתידם התעסוקתי בחברה תוך שדרוג זכויותיהם ותנאי שכרם".

יו"ר הוועד רן שהרבני הודה לכל מי שליווה את הועד מאז התאגדות העובדים. "אני מודה לכל מי שליווה אותנו מההסתדרות בראשם ראש חטיבת עובדי הבנקים וחברות האשראי בהסתדרות המעו"ף מנחם מליק על התמיכה, העזרה והעידוד. אנחנו מודים אף לעו"ד אמיר בשה על הייעוץ המשפטי ולאייל מלמה וגיא עציון על הייעוץ התקשורתי".