נחתם הסכם קיבוצי בחברת קמהדע

עובדי חברת התרופות קמהדע יזכו לתוספות שכר, מענקי התמדה ושיפור בסעיפי הרווחה *** עובדי הניקיון והאריזה ייהנו משיפור בשכרם *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם רואה את טובת העובדים לנגד עיניו"

ההסתדרות, הנהלת חברת התרופות קמהדע וועד העובדים, חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי חדש ל-240 עובדי המפעל בבית קמה. ההסכם הינו לארבע שנים, רטרואקטיבית מ-1.1.18, וכולל תוספות שכר, מענקי התמדה ושיפור בסעיפי הרווחה.   

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות בתל אביב, במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל קמהדע עמיר לונדון, יו"ר ועד עובדי החברה משה הרוש ונציגי הוועד, יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, מנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן, ומזכיר האיגוד המקצועי ומחזיק התיק במרחב הנגב עוזי שדה. ליוו את המשא ומתן לגיבוש ההסכם, מאיה וסרמן ואומרי זינגר מאגף הכלכלה בהסתדרות, וכן יובל רכלבסקי, מגשר כלכלי.

בין עיקרי ההסכם: עובדי הניקיון והאריזה במפעל ייהנו משיפור משמעותי בשכרם ויזכו למדרג שכר חדש בהתאם לוותק. בנוסף, בכל אחת מארבע שנות ההסכם יחולק לעובדים הלא-מדורגים תקציב תוספות שכר בשיעור ממוצע של 2.7%-3%. התוספת המינימלית למרבית העובדים תעמוד על 2% בשנה.

כל עובדי מפעל קמהדע בוותק של ארבע שנים ומעלה יקבלו תוספת שכר במועד חתימת ההסכם, שתנוע בין 4% לבעלי השכר הנמוך ו-1.5% לבעלי השכר הגבוה. עובדים בעלי ותק של שנה ועד ארבע שנים יקבלו תוספת שכר בגובה 2.5%.

עובדים אשר עד כה לא היו זכאים למענקי התמדה, יקבלו החל מ-2019 מענקים אלו בשווי של 250 שקל לכל שנת ותק. עובדים שהיו זכאים למענק התמדה בשווי של 250 שקל, יקבלו מעתה 500 שקל על כל שנת ותק. לצד זאת הוסכם כי הבונוס שהעובדים קיבלו עד כה באופן רבעוני, ישולם מעתה במתכונת שנתית תוך הגדלת תקציבו.

ההסכם יכלול גם סעיפים להגדלת ימי החופשה השנתית לעובדים בעלי ותק של שש שנים לפחות; הגדלת השי לחג; הגדלת תקציב הנופש ותקציב ערב החברה לעובדים; הקצבה שנתית לקופת הוועד לרווחת העובדים; הרחבת הזכאות למשרת אם; הגדלת התשלום בגין עבודה במוצ"ש; תוספת של ארבעה ימי מחלה בתשלום מלא בגין מחלת ילד; ותקופת הניסיון לעובדים קיימים תקוצר משלוש שנים וחצי לשנתיים וחצי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר: "אני מברך את הצדדים על כך שהגיעו להסכם ראוי ומכבד, אשר רואה את טובת העובדים והחברה לנגד עיניו. ההסכם ידאג לביטחונם התעסוקתי ולרווחתם של עובדי החברה, יצמצם פערים בין העובדים וידאג להמשך שיפור הפריון בחברה. אני רוצה להודות לכל מי שנטלו חלק במשא ומתן".

מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, אמר: "לאחר משא ומתן מורכב הצלחנו להגיע להסכמות אשר יטיבו עם כל הצדדים וידאגו לרווחתם של העובדים המסורים של קמהדע. אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולצוותו על מעורבותם האישית במשא ומתן".

מזכיר האיגוד המקצועי במרחב הנגב, עוזי שדה, מסר: "מדובר בהישג אדיר לעבודה המאורגנת ולוועד העובדים. הצלחנו להגיע להבנות אשר שיפרו את תנאי העסקתם של העובדים בחברה. אני רוצה לברך את כל מי שעזרו במשא ומתן, בראש ובראשונה את יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, וכן את אליעזר בלו, אשר פעלנו יחד. אני מקווה כי הצדדים ישכילו לבנות מערכת של שיתוף פעולה, לטובת עבודה משותפת ופורייה".

יו"ר ועד עובדי קמהדע, משה הרוש, מסר: "אני שמח ביום זה לבשר לעובדי החברה על ההישג הגדול במאבקם לשיפור הזכויות שלהם. ההצלחה האדירה שלנו היא ללא ספק בזכות יו"ר ההסתדרות מר אבי ניסנקורן. אני רוצה להודות למר עוזי שדה, מחזיק התיק, אשר בלעדיו ספק אם הוועד היה קיים, וכן למ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו.  אני מברך את כולנו, שנדע למצוא את הדרך לעבוד בשיתוף פעולה. זה גם המקום להודות לעובדי החברה היקרים, אשר ללא התמיכה והגיבוי המלא שלהם, לא היינו מגיעים להישג הנפלא הזה".

עובדי קמהדע הם חלק מכ-800 אלף עובדים ועובדות המאוגדים בהסתדרות.