הצדדים הגיעו להבנות לחידוש ההסכם הקיבוצי בקמהדע: תסתיים השביתה בחברה שהחלה לפני 3 שבועות

בתום מו"מ שנערך בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הגיעו ההסתדרות, העובדים והנהלת חברת התרופות קמהדע מקיבוץ בית קמה להסכמות על חידוש ההסכם הקיבוצי *** ההסכם יכלול בין היתר הגדלה משמעותית של השכר התחילי לעובדי הניקיון והאריזה, תוספות שכר בהתאם לוותק, הגדלת מענקים, תוספת לתקציבי הרווחה ועוד *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "הצדדים הגיעו להבנות המביאות לידי ביטוי את חשיבות טיפוח ההון האנושי במפעל קמהדע ודאגה לביטחונם התעסוקתי של העובדים תוך צמצום הפערים ביניהם"

לאחר מו"מ לילי שנערך בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הגיעו ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת חברת התרופות קמהדע להבנות עקרוניות לקראת חידוש ההסכם הקיבוצי בין הצדדים וסיום המשבר בחברה. בהתאם, תסתיים שביתת עובדי המפעל בקיבוץ בית קמה, אשר החלה לפני כשלושה שבועות.

לצד ניסנקורן המו"מ לווה גם על ידי מנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן, מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו ומזכיר האיגוד המקצועי ממרחב הנגב עוזי שדה. המו"מ לווה בימים האחרונים אף על ידי יובל רכלבסקי ששימש כמגשר בין הצדדים. כמנכ"ל קמהדע משמש עמיר לונדון.

ההסכם בקמהדע יחול על כ-240 עובדי המפעל בבית קמה ויהיה תקף למשך ארבע שנים. כחלק ממנו הוסכם כי עובדי הניקיון והאריזה במפעל ייהנו משיפור משמעותי בשכרם, ויזכו למדרג שכר חדש שיתחיל ב-5,300 שקל ויגיע עד ל-6,150 שקל, בהתאם לוותק. בנוסף, בכל אחת מארבע שנות ההסכם יחולק לעובדים הלא-מדורגים תקציב תוספות שכר בשיעור ממוצע של 2.7%-3%. התוספת המינימלית למרבית העובדים תעמוד על 2% בשנה.

כל עובדי מפעל קמהדע בוותק של ארבע שנים ומעלה יקבלו תוספת שכר במועד חתימת ההסכם שתנוע בין 4.5% לבעלי השכר הנמוך ו-1.5% לבעלי השכר הגבוה. עובדים בעלי ותק של שנה ועד ארבע שנים יקבלו תוספת שכר בגובה 2.5%.

עובדים אשר עד כה לא היו זכאים למענקי התמדה יקבלו החל מ-2019 מענקים אלו בשווי של 250 שקל לכל שנת ותק. עובדים שהיו זכאים למענק התמדה בשווי של 250 שקל, יקבלו מעתה 500 שקל על כל שנת ותק.

לצד זאת הוסכם בין הצדדים כי הבונוס שהעובדים קיבלו עד עתה באופן רבעוני, ישולם מעתה במתכונת שנתית תוך הגדלת תקציבו.

ההסכם בין הצדדים יכלול גם סעיפים להגדלת ימי החופשה השנתית לעובדים בעלי ותק של שש שנים לפחות; הגדלת השי לחג; הגדלת תקציב הנופש ותקציב ערב החברה לעובדים; הקצבה שנתית לקופת הוועד לרווחת העובדים; הרחבת הזכאות למשרת אם; הגדלת התשלום בגין עבודה במוצ"ש ותוספת של ארבעה ימי מחלה בתשלום מלא בגין מחלת ילד. תקופת הניסיון לעובדים קיימים תקוצר משלוש שנים וחצי לשנתיים וחצי ולעובדים עתידיים היא תעמוד על שלוש שנים וחצי.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר בתום המו"מ: "אני מברך על הגעת הצדדים להבנות המביאות לידי ביטוי את חשיבות טיפוח ההון האנושי במפעל קמהדע ודאגה לביטחונם התעסוקתי של העובדים תוך צמצום הפערים ביניהם. אני רוצה להודות לכל הגורמים שהיו שותפים למלאכת המו"מ על הנחישות והמאמץ המשותף להגיע להסכמות המקובלות הן על העובדים, הן על ההסתדרות והן על הנהלת החברה".

מ"מ יו"ר איגוד עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, ציין: "לאחר מו"מ ומורכב הצלחנו פתור את המשבר בקמהדע והגענו להסכמות לרווחת כל הצדדים. אני מודה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולמנכ"ל אגף הכלכלה שי בירן וצוותו על מעורבותם האישית במו"מ והחתירה לסיומו".

יו"ר ועד עובדי קמהדע, משה הרוש, מסר: "בשמחה רבה הגענו להבנות לחתימה על מסמך שממצה את מרבית דרישותינו. אנו מאחלים הצלחה בהמשך הדרך המשותפת שלנו עם ההנהלה. יחד נמשיך להצעיד את קמהדע קדימה".