שביתה בטבע "מיגדה" בקריית שמונה: העובדים חוששים מעתידם התעסוקתי ביום שלאחר מכירת המפעל

על רקע כוונת הנהלת טבע למכור את פעילות המפעל שלה בקריית שמונה והחלטתה שלא לשתף את העובדים בהתקדמות המהלך למרות השפעתו המכרעת על עתידם התעסוקתי, החלו העובדים לנקוט בצעדים ארגוניים ***  יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק: "צר לי שהנהלת טבע לא מפנימה שבמקומות כמו קריית שמונה האלטרנטיבה התעסוקתית לעובדים כמעט שאינה קיימת. על אחת כמה וכמה במפעל כמו זה יש להתחשב בעובדים ולבוא לקראתם"

כ-250 עובדי מפעל טבע "מיגדה" בקריית שמונה החלו הבוקר (א') בשביתה על רקע חששותיהם מעתידם התעסוקתי. זאת, בעקבות כוונתה של הנהלת טבע למכור את פעילות המפעל. בשעה זו מקיימים העובדים אסיפות הסברה ונמנעים מכל פעילות באתר.

ברקע לצעדים הארגוניים סכסוך עבודה שהוכרז בתחילת חודש יולי, בשל מבוי סתום במו"מ להסכם אשר יבטיח את פרנסת העובדים ובשל חשש כבד מצד העובדים על השלכות מכירת המפעל על ביטחונם הכלכלי.

למרות הבטחתה של הנהלת טבע כי היא תשתף את העובדים בהתקדמות תהליך המכירה על מנת שתהיה להם שקיפות וודאות לגבי עתידם התעסוקתי והכלכלי, מנהליה לא משתפים אותם בנתונים והם נתונים בעלטה כבדה כשאפשרויות התעסוקה שעומדות לרשותם באזור מוגבלות ביותר.

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל עליון, יונה פרטוק, מסר: "צעדיהם הארגוניים של העובדים נתמכים באופן מלא על ידי ההסתדרות. צר לי שהנהלת טבע לא מפנימה שבמקומות כמו קריית שמונה האלטרנטיבה התעסוקתית לעובדים כמעט שאינה קיימת, ולכן על אחת כמה וכמה במפעל כמו זה יש להתחשב בעובדים ולבוא לקראתם".