הסכם קיבוצי חדש לעובדי ימק"א (YMCA) בירושלים

כ-180 עובדי המתחם ההיסטורי בבירה, המקיימים פעילויות תרבות וספורט ומפעילים בין היתר גם גני ילדים ומלון, ייהנו מהטבות כמו תוספת ותק, תוספת שכר, קרן השתלמות, דמי הבראה מוגדלים ועוד *** יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל: "הצלחנו להגיע להסכם הכולל הישגים המשפרים את זכויות העובדים ומבטיחים להם מקום עבודה טוב יותר – למען כל תושבי ירושלים"

ההסתדרות במרחב ירושלים, הנהלת ימק"א (YMCA) וועד העובדים חתמו על הסכם קיבוצי חדש אשר יחול על כ-180 עובדי ימק"א בבירה. במתחם ימק"א ההיסטורי, הממוקם ברחוב המלך דוד בבירה, מתקיימות פעילויות תרבות וספורט בדגש על רוח השלום ושיתוף הפעולה בין שלוש הדתות. לצד זאת פועלים במקום גם גני ילדים, אולם קונצרטים ומלון.

ההסכם נחתם בין יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים דני בונפיל ליו"ר הוועד המנהל של ימק"א אליאס ח'ורי. המו"מ לחתימת ההסכם לווה מצד ההסתדרות על ידי דוד מור יוסף, עו"ד מוריה סודרי ודורון אדר מהאיגוד המקצועי באגף תעשייה, מלונאות ושירותים. כיועצת המשפטית לנציגות העובדים שימשה עו"ד אורנה נבון כהן. יו"ר ועד עובדי ימק"א הוא חאלד רישאק.

כחלק מההסכם, שתוקפו למשך שלוש שנים, נקבע כי העובדים יקבלו תוספת ותק בגובה 1% לשנה, וכן תוספת שכר של 8% שתינתן בארבע פעימות שוות לאורך תקופת ההסכם. תוספות שונות אליהן היו העובדים זכאים מכורח הסכמים קודמים – כגון תוספת משפחה, תוספת מתנות, תוספת מס בריאות ותוספת גני ילדים – יחושבו מעתה כחלק בלתי נפרד משכר העובדים.

עוד נקבע בהסכם כי החל מוותק של שנתיים תיפתח לעובדים קרן השתלמות, דמי ההבראה יהיו בגובה 110% מהתעריף של יום הבראה במגזר הציבורי והעובדים יוכלו להשתמש בחדר הכושר במתחם וייהנו מארוחות מוזלות במסעדת העובדים.

בנוסף לכך קובע ההסכם כי תקופת ההעסקה למתן מעמד של קביעות תהיה לכל היותר 12 חודשי עבודה, ובנוסף לכך הוא כולל מנגנון פיטורים הוגן ושקוף הנותן משקל לדעתו של ועד העובדים.

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, דני בונפיל, אמר: "הצלחנו להגיע להסכם הכולל הישגים המשפרים את זכויות העובדים ומבטיחים להם מקום עבודה טוב יותר. אני מברך הן את העובדים והן את הנהלת ימק"א ירושלים ומאחל לכל הצדדים המשך עבודה בשיתוף פעולה לטובת ציבור תושבי העיר".

מרכז אגף התעשייה במרחב, דוד מור יוסף, ציין: "ימק"א הוא מקום עבודה בו יש שיתוף פעולה פורה ומלא בין עובדים המשתייכים לכל הדתות. במקום עבודה זה קיימים עובדים רבים באחוז משרה נמוך, אשר יזכו לראשונה להיות חלק מהסכם קיבוצי מיטיב הכולל הטבות רבות ומגוונות".