ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בפלאפון

ברקע לסכסוך: הכוונה לבצע שינויים ארגוניים בחברת פלאפון, לרבות מיזוג ואיחוד פעילויות עם חברת האם בזק או החברות הבנות שלה, תוך השלכות קריטיות על העובדים *** יו"ר איגוד עובדי הסלולר, יקי חלוצי: "קורא להנהלות לנהוג בהגינות כלפי העובדים, תוך כיבוד ההסכמים. ההסתדרות לא תשלים עם שום שינוי שיכול להוות תמריץ לפגיעה בעובדים" *** יו"ר ועד עובדי פלאפון, ברק לוי: "כל שינוי משמעותי במבנה הקבוצה לא ייצא לפועל במידה והדברים יתבצעו באופן חד-צדדי. הוועד עוקב אחרי ההתפתחויות בנושא ומוכן לכל תרחיש"

סכסוך עבודה הוכרז בחברת פלאפון, כך הודיע הבוקר (ד'), לפני זמן קצר, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, למנכ"ל החברה, רן גוראון. הסכסוך, שיחול על כ-2,600 עובדי החברה, הוכרז על רקע  הכוונה לבצע שינויים ארגוניים ומבניים בחברת פלאפון, לרבות מיזוג ואיחוד פעילויות, עם חברת האם בזק או עם החברות הבנות של בזק. יצוין כי השינויים, ככל שיבוצעו, נושאים השלכות קריטיות על תנאי העובדים, זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי, תוך פגיעה משמעותית במעמדם ובכוחם הארגוני של העובדים.

במסגרת הסכסוך, נציגות העובדים דורשת לקבל פרטים ונתונים על השינויים הארגוניים והמבניים המתוכננים, על מנת לקיים היוועצות כנדרש. כמו כן, העובדים דורשים לנהל מו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי אשר יסדיר את זכויות עובדי פלאפון ויבטיח להם רשת ביטחון, תוך הגנה מפני ההשלכות של השינויים המתוכננים כאמור.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, מסר הבוקר: "אני קורא להנהלות בזק ופלאפון לנהוג ביושרה ובהגינות כלפי העובדים, תוך כיבוד ההסכמים הקיימים בין הצדדים. ההסתדרות תעמוד איתנה כדי להגן על זכויות עובדי החברה ולא תשלים עם שום שינוי שיכול להוות תמריץ לפגיעה בעובדים".

ברק לוי, יו"ר ועד עובדי פלאפון, הדגיש כי: "הוועד דאג להעביר במספר הזדמנויות לכל הגורמים הרלוונטיים כי כל שינוי משמעותי במבנה הקבוצה לא ייצא לפועל במידה והדברים יתבצעו באופן חד צדדי תוך פגיעה בעובדים המסורים והמקצועיים שיש בפלאפון. הוועד עוקב מקרוב אחר ההתפתחויות בנושא והוא מוכן לכל תרחיש, יהיה אשר יהיה".