הוכרז סכסוך עבודה בתנועת הצופים

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד הודיע להנהלת הצופים על הכרזת הסכסוך בעקבות הסחבת המכוונת מצדה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון *** בר-דוד מסר: "ההסתדרות תספק גיבוי ותמיכה מלאים לעובדי הצופים במאבקם להבטחת זכויותיהם" *** יו"ר ועד הפעולה נועה רפאלי: "במקום לשמש דוגמה ולקיים דיאלוג מכבד עם העובדים, בוחרת הנהלת התנועה להתעלם ממאות העובדים שהביעו את רצונם בשינוי. העובדים והוועד נחושים להגיע להסכם עוד לפני מפעלי הקיץ"

ההסתדרות הכריזה היום (ג') על סכסוך עבודה בתנועת הצופים; כך הודיע לפני זמן קצר יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד למזכ"ל התנועה קלי כהן. ברקע לסכסוך: מבוי סתום, סחבת מכוונת וגרירת רגליים מצד הנהלת הצופים במו"מ להסכם קיבוצי ראשון להסדרת זכויות עובדי הצופים.

נזכיר כי כבר במהלך חודש מאי נשלחה להנהלת הצופים התראה, לפיה הסכסוך יוכרז אם הדיונים לא יקודמו על ידי הצופים. ואולם, מאז התקיימה רק פגישת מו"מ אחת מבלי שהנהלת הצופים הביעה נכונות ממשית לקדם את המו"מ.

כ-700 עובדי הצופים התאגדו בהסתדרות בנובמבר האחרון. בהתאגדות חברים רכזי שבטים, מדריכי שכבות בוגרות, צוותי הנהגות וכן עובדי מטה. הצופים, מתנועות הנוער הגדולות בישראל, פועלת באמצעות למעלה מ-220 שבטים ברחבי הארץ, ומתחנכים בה קרוב למאה אלף ילדים ונוער.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, ציין: "צר לי שהנהלת הצופים בוחרת לתקוע מקלות בגלגלי המו"מ ולא לשבת עם נציגות העובדים באופן כן ואמיתי על מנת לקדם את הדיונים בין הצדדים. ההכרזה על הסכסוך הינה צעד ראשון, ההסתדרות תספק גיבוי ותמיכה מלאים לעובדי הצופים במאבקם להבטחת זכויותיהם".

יו"ר ועד הפעולה, נועה רפאלי, מסרה: "העובדים והוועד נחושים להגיע להסכם עוד לפני מפעלי הקיץ. אני מצרה על כך שבמקום לשמש דוגמה ולקיים דיאלוג מכבד עם העובדים שגם יהווה שיעור בדמוקרטיה לחניכינו, בוחרת הנהלת התנועה להתעלם ממאות העובדים שהביעו את רצונם בשינוי. אני מקווה שהתנועה, חניכיה ומדריכיה יקרים ללב ההנהלה לפחות כפי שהיא יקרה לנו ומצפה לקיום מו"מ מרתוני עד לפתרון המשבר".

עובדי הצופים והמו"מ מלווים מצד הסתדרות המעו"ף על ידי מנהל החטיבה גיל בר-טל.