שר העבודה והרווחה חיים כץ: "אנו חייבים להשתמש בכלים שלנו כדי לשפר את זכויות העובדים והגמלאים"

בכנס ההסתדרות לציון 1 במאי התייחס השר כץ בהרחבה לנושא הבטיחות בענף הבנייה: "כשב-2019 יהיו עיצומים כספיים, הקבלנים יבינו שיותר זול להם להשקיע באמצעי בטיחות מאשר לשלם קנסות. תוך שנה-שנתיים נצליח למנוע את החפיפניקיות"

"לפני שנה, כשקיבלתי את תיק העבודה, בנוסף לתיק הרווחה, ראינו את המצב החמור בענף הבנייה. בשנת 2016 בלבד היו 33 הרוגים ו-7,747 פצועים. האווירה היא אווירת חפיף, אין בטיחות". כך אמר שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, חיים כץ, במהלך כנס ההסתדרות "צמצום פערים - משימה לאומית".

בריאיון שהעניק על במת הכנס לעורך הראשי של אתר החדשות החברתי "דבר ראשון", שי ניב, כץ התייחס בהרחבה לסוגיית הבטיחות בענף הבנייה וסיפר כי במסגרת המשאבים המוקצים לתחום הבטיחות, הוא יזם הקמת יחידה משטרתית מיוחדת והכנסה לשימוש של רחפנים המתעדים מהאוויר עבירות והפרות בטיחות באתרי הבנייה.

עוד ציין כץ את ההשפעה של החמרת הענישה של עברייני הבטיחות והנהגת עיצומים כספיים, לראשונה מזה שני עשורים: "כשב-2019 יהיו עיצומים כספיים, הקבלנים יבינו שיותר זול להם להשקיע באמצעי בטיחות מאשר לשלם קנסות. תוך שנה-שנתיים נצליח למנוע את החפיפניקיות. אנחנו משלמים היום 380 מיליון שקל לשנה בתשלומי הביטוח הלאומי עקב אובדן הכנסות עבודה בגלל נכויות. המצב עדיין לא טוב אך מספר הפצועים בתאונות עבודה בבניין ירד דרמטית כי כבר עכשיו סכום העיצומים הכספיים שהוטלו מגיע ל-50 מיליון שקל". כץ הביע את תקוותו כי כספים אלו, המועברים למשרד האוצר, "יושקעו חזרה בנושא הבטיחות".

בסיום דבריו ובהתייחסו לנושא הכנס, אמר השר כץ ש"היום יותר מאי פעם, אנו חייבים להשתמש בכלים שלנו כדי לשפר את זכויות העובדים והגמלאים".

צילום: אורן כהןצילום: אורן כהן