צעדים ארגוניים בקרנות הפנסיה הוותיקות

ארגון הגג של ועדי העובדים בקרנות הפנסיה הוותיקות, יחל היום בצעדים ארגוניים ולצד אסיפת הסברה יימנע מחר מקבלת קהל במרכזי השירות *** בין היתר העובדים מלינים על חוסר התקדמות מצד ההנהלה בסוגיות כגון פגיעה בזכויות העובדים ושינויים מבניים חד-צדדיים

מאות עובדי עמיתים - קרנות הפנסיה הוותיקות בניהול מיוחד – יחלו לנקוט הבוקר (א') בצעדים ארגוניים, על רקע אי ההתקדמות וחוסר תום לב שנוקטת ההנהלה במו"מ מול העובדים ונציגי ההסתדרות. נזכיר כי עובדי עמיתים אמונים על טיפול בקרנות הפנסיה של למעלה מ-236 אלף גמלאים וכ-130 אלף מבוטחים פעילים, הנמצאים תחת כ-10,000 מעסיקים.

הבוקר בשעה 10:00 יקיימו העובדים אסיפת הסברה במהלכה יפסיקו את עבודתם, ומחר (ב') ירחיבו העובדים את העיצומים ולא יקבלו כלל קהל במרכזי השירות.

העובדים מלינים על חוסר היוועצות והתנהלות חד-צדדית בכל הקשור לשינויים מבניים שעורכת ההנהלה בארגון, ועל הפרות בוטות ומהותיות של זכויות עובדי הקרנות כגון אפליה בתנאי העסקת עובדי מרכזי השירות והימנעות מקידום עובדים בהסכמים קיבוציים.

על סוגיות אלו ואחרות מתנהל בחודשים האחרונים מו"מ מול ההנהלה, אך ללא התקדמות ממשית וללא הבעת נכונות אמיתית מצד ההנהלה לגשר על הפערים.

ארגון עובדי עמיתים, בראשו עומד יו"ר ועד עובדי מבטחים וראש ארגון הגג של הקרנות יוסי בונקובסקי, מלווים על ידי יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, מזכירת החטיבה מהסתדרות המעו"ף עדה קרמרסקי ועל ידי עוה"ד בני כהן ואסתר הרשקוביץ רונן.

בונקובסקי ציין כי: "העובדים נכונים למו"מ ענייני בתום לב, וקוראים למנהל המיוחד של עמיתים יואב בן-אור לחזור לשולחן הדיונים מתוך כוונה אמיתית להגיע להסכמות ולהימנע מפגיעה בציבור המבוטחים. אחרת, בתמיכת ההסתדרות, ניאלץ להחריף את צעדינו".