ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בסלקום

הרקע לסכסוך: מבוי סתום במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי חדש *** יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק: "קורא להנהלה לגלות רצינות והתמדה במו"מ עד לחתימה על ההסכם להסדרת זכויות העובדים" *** יו"ר ועד עובדי סלקום: "לא אתן להנהלת סלקום להחזיר אותנו לימים האפלים בחברה בהם לא היה קיים ועד ואלפי עובדים חששו מדי יום לביטחונם התעסקותי ולתנאי השכר שלהם"

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת התקשורת סלקום ו-013 נטוויז'ן, כך הודיע לפני זמן קצר (א') יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי, למנכ"ל החברה ניר שטרן. הרקע לסכסוך, שיחול על כ-3,700 עובדים, נעוץ במבוי סתום במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי חדש בחברה. נציגות העובדים מוחה על חוסר תום לב של ההנהלה ועל התנהלות שאינה הולמת את מערכת יחסי העבודה הקיבוציים בחברה. משמעות ההכרזה על הסכסוך היא כי החל מ-26 במרץ יוכלו העובדים, לפתוח בשורה של צעדים ארגוניים.

יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, מסר היום כי: "אני קורא להנהלת סלקום ולמנכ"ל ניר שטרן, לנהוג באופן אחראי ולמנוע משבר חמור בחברה. אחרי המאמצים הרבים שנעשו מצד האיגוד והוועד לגשר על הפערים, לא נוכל להשלים עם הניסיון להכשיל את השיח. על הנהלת החברה להיכנס למו״מ אינטנסיבי עם כוונה כנה ואמיתית להגיע להסכמות. אני קורא להנהלה לגלות רצינות והתמדה במו"מ עד לחתימה על ההסכם להסדרת זכויות העובדים".

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי סלקום-נטוויז'ן, אמרה היום: ״לא אתן להנהלת סלקום להחזיר אותנו לימים האפלים בחברה בהם לא היה קיים ועד ואלפי עובדים חששו מדי יום לביטחונם התעסקותי ולתנאי השכר שלהם. כדאי להנהלה להבין שימים אלו תמו ולא יחזרו עוד ומוטב לה לחזור לשולחן המו״מ, כשמצדו השני היא תפגוש ועד המייצג עובדים מאוגדים וחזקים, הנחושים להגיע להסכם קיבוצי ראוי ומכובד עבורם".