ארקיע וההסתדרות חתמו על הסכם המסדיר את זכויות העובדים בהעברת שדה התעופה מאילת לתמנע

הנהלת ארקיע, איגוד עובדי התחבורה וועד עובדי ארקיע הגיעו להסכמות על שמירת מלוא זכויותיהם הכלכליות והתעסוקתיות של העובדים אשר יעברו בעתיד לשדה התעופה החדש המוקם בימים אלה מצפון לאילת - בהתאמה לתנאי המקום החדש ובכפוף לצורכי העבודה

ההסתדרות, הנהלת ארקיע וועד עובדי החברה חתמו על הסכם המסדיר את השלכות העברת פעילות שדה התעופה מאילת לתמנע (נמל התעופה "רמון"), בכל הנוגע לתנאי העסקתם של עשרות עובדי ארקיע המוצבים כיום בתחנת אילת.

ההסכם נחתם בין יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, מנכ"ל ארקיע ניר דגן, ממונה חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה עו"ד קרנית שפר-לידור ויו"ר ועד עובדי ארקיע עליזה בלאיש. את המו"מ ליוו משפטית מצד ההסתדרות עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ומצד ארקיע עו"ד אורלי אבירם ממשרד נ. פינברג ושות'.

בהתאם להסכם, ארקיע מתחייבת כי כל פעילות שתעבור משדה התעופה באילת לתמנע, בטיסות פנים ארציות ובינלאומיות, המבוצעת כיום על ידי עובדי ארקיע המועסקים בהסכמים קיבוציים, תמשיך ותבוצע על ידי עובדים אלה גם בשדה התעופה בתמנע למטוסי ארקיע. כל זאת בכפוף לכך שהדבר יתאפשר בהתאם לדין ולהוראות הרשויות הרלוונטיות. בנוסף לכך, גם בעקבות רכישת חברת "אירוהנדלינג", ארקיע לא תחדל לבצע פעילויות המבוצעות כיום באילת על ידי עובדיה המועסקים בהסכמים קיבוציים.

לאור המעבר העתידי לשדה החדש, הממוקם כ-20 ק"מ צפונית לאילת, נקבע בהסכם מנגנון התפטרות לעובדים אשר ירצו להתפטר עקב השינוי. במסגרת מנגנון זה יקבלו העובדים את הפיצויים והתגמולים שהצטברו לטובתם, ובמידת הצורך יושלם להם הסכום עד לגובה שכרם האחרון, כפול מספר שנות עבודתם בחברה.

 ההסכם אף מסדיר את נושא הגעת העובדים לתמנע, כך שעובדים אשר יגיעו לשדה באמצעות רכבי הסעות, יקבלו שכר בפועל גם במקרים בהן ההסעה תקדים או תאחר, אך ידרשו לעבוד בפרקי זמן אלה. לצד זאת, בהתאם למרחק, יוגדלו תשלומי הנסיעות ותשלומי "אחזקת רכב" לעובדים הזכאים. בנוסף, ככל שלא תמצא בשדה התעופה החדש חניה חינם (כפי שקיים היום באילת), עובדים הזכאים לכך יקבלו חניה על חשבון החברה, ושאר העובדים יהיו זכאים להשתתפות בגובה 40% מהתשלום לחניה.

 עוד נקבע בהסכם כי החברה תשכור משרד בעיר לטובת עובדי ההזמנות והמטענים בתיאום עם הוועד, תעמיד חדר מנוחה לצוותי האוויר בשטח שדה התעופה ותסדיר את המשך קבלתן של ארוחות מסובסדות.

מנכ"ל ארקיע, ניר דגן, מסר: "אנו מברכים על חתימת ההסכם שמסדיר את מעבר צוות תחנת אילת הוותיק והמסור לפעילות בשדה התעופה החדש בתמנע. הסכם זה הוא אחד מכמה צעדים אשר יגדילו משמעותית את נפח הפעילות של ארקיע בשדה החדש והמרווח, הן במטוסי סילון בין שדה דב לתמנע והן בהפעלת טיסות בינלאומיות, הכל כחלק משדרוג חווית הטיסה לתושבי אילת ולטסים אליה".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, הצטרף לדבריו של דגן ואמר: "פתיחת שדה התעופה הבינלאומי החדש תביא לשיפור השירות לציבור הישראלים והתיירים, ואני מברך על כך שבאמצעות ההסכם שנחתם יישמרו זכויות העובדים אשר יעברו אליו. אני מבקש להודות ליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, ליו"ר הוועד עליזה בלאיש, למנכ"ל ארקיע ניר דגן ולצוותי המו"מ אשר פעלו תוך שיתוף פעולה ומחויבות הן לעובדים והן לחברה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ציין: "אני שמח ומברך על כך שהצלחנו להגיע להסכמות בכל הקשור לתנאי העסקתם של עובדי ארקיע שדה התעופה באילת. באמצעות ההסכם דאגנו לשמור על מלוא זכויותיהם הכלכליות והתעסוקתיות של העובדים".

יו"ר ועד עובדי ארקיע, עליזה בלאיש: "ההסכם עליו חתמנו נועד לשמור על ביטחונם התעסוקתי ועל תנאי העסקתם של העובדים בשדה החדש. זהו הסכם שהיה לנו חשוב לעשות אותו בעקבות השינויים הצפויים, ואני מברכת על כך שהצלחנו להגיע להבנות".