שביתה מלאה ב-ECI, העובדים: "ערוכים למאבק קשה"

כ-850 עובדי ECI  משביתים מהבוקר (ג') את פעילות החברה. במסגרת העיצומים נעצרו כל עבודות הפיתוח והופסקו שירותי התמיכה ללקוחות החברה בארץ ובחו"ל.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר הבוקר כי: "מי שהביא אותנו למצב החמור הזה היא הנהלת החברה אך בידיה גם היכולת לסיים את המשבר. אני קורא לבעל השליטה, שאול שני, לקחת אחריות ולהפסיק לעמוד מנגד".

יו"ר ועד עובדי ECI, אופיר לוי, הצטרף לדברי חלוצי והוסיף: "המאבק שלנו הוא הרבה יותר גדול מ-63 או מ-100 עובדים. זהו מאבק על עתיד ההייטק הישראלי אשר מועבר חתיכה אחרי חתיכה להודו ולסין. השאלה שכל ישראלי צריך לשאול ברגע כזה היא איפה יהיו הילדים שלנו בעוד עשר או בעוד עשרים שנה. העובדים בחברה מצולקים מגלי פיטורים המוניים, אחרי שראינו איך מחברה של אלפי עובדים, מספר העובדים באתר הישראלי מצטמק ל-800. צר לי לראות איך הפכנו לחברה שאין בה חמלה - חברה שהוצגו בפניה חלופות כלכליות שמאפשרות להימנע לחלוטין מפיטורים אך בחרה ללכת לכיוון של פיטורי נוחות, בלי להסס גם כשמדובר בעובדים מבוגרים או בהורים ברוכי ילדים. יש לנו ועד חזק, עובדים נחושים ואנו ערוכים למאבק קשה".