עובדי ECI לחברי הכנסת: "התערבו במשבר החמור בתעשיית ההיי-טק בישראל"

שבועיים לאחר שהנהלת חברת הטלקום ECI הכריזה על כוונתה לפטר כ-100 מ-800 עובדי האתר בישראל, ההנהלה מסרה אתמול הודעה על פיטוריהם של 63 עובדים *** בתגובה: עובדי ECI פנו לחברי הכנסת וקראו להתערבותם הדחופה *** לדברי העובדים: "התנהלות ההנהלה - קריאת תיגר צינית על מוסדות המדינה" *** במקביל, הבוקר (ב') העובדים שבו להפגין מול ביתו של המיליארדר שאול שני, בעל השליטה בחברה *** בשעה 14:00 צפויה להתקיים פגישה נוספת בין הצדדים אך העובדים וההסתדרות החלו להיערך לצעדים ארגוניים נרחבים *** יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי: "תקווה כי נבחרי הציבור יהיו שותפים לאמירה ולעשייה שתוכיח כי העובדים בישראל הם לא רק מספרים בטבלאות אקסל"

עובדי ECI ממשיכים להיאבק על הבית. לאחר שהנהלת החברה פרסמה אתמול על כוונתה לסיים ההעסקה של 63 מעובדי החברה, העובדים שבו להפגין הבוקר מול ביתו של המיליארדר שאול שני והעבירו פנייה דחופה ל-120 חברי הכנסת, תוך קריאה להתערבותם המידית במה שכינו כ"משבר חמור ומתגלגל בתעשיית ההיי-טק".

לאחר שחברת ECI קיבלה מהמדינה למעלה מ-85 מיליון שקל בשנתיים האחרונות למטרות מחקר ופיתוח, ועשרות מיליוני דולרים נוספים שמהם תהנה בשנים הקרובות בחסות משרד הביטחון, הנהלת ECI ממשיכה לצמצם את מצבת העובדים בארץ, תוך העברה מזדחלת של העבודה להודו ולסין. במכתב שהועבר מהוועד בשם עובדי החברה לכל חברי הכנסת, נכתב כי: "זו כבר עובדה ברורה ומוגמרת שמצבת העובדים בארץ, דוללה בעשור האחרון לתהום חסרת תקדים, וכעת אנו מהווים פחות ממחצית עובדי החברה בעולם".

חברת ECI שהוקמה בישראל וביססה את מעמדה בזכות מפתחים מקומיים, דורשת לקיים תכנית פיטורים נוספת בארץ - גל הפיטורים השלישי במספר בארבע השנים האחרונות. יודגש כי על פי התחזיות ודיווחי החברה על הכנסותיה לשנת 2017, ECI סוגרת שנה רווחית נוספת עם צפי לעליה בהיקף המכירות בעולם.

העובדים מתריעים בפנייתם אל הח"כים מפני ההשלכות ההרסניות של המגמה המתגבשת במשק הישראלי, תוך הבעת דאגה כנה לעתיד הכלכלה ופגיעה במרקם החברתי: "עוד ועוד חברות מפטרות עובדים ומעבירות פעילות להודו-סין. עוד ועוד חברות לוקחות כספים מהמדינה ומנצלות אותם לפיתוח בחו"ל. המצב הזה יביא לכך שלילדנו לא תהיה סיבה ללמוד מקצועות טכנולוגים, לא תהיה להם אפשרות לבנות את עתידם בארץ וסופנו בהגירה חסרת תקדים אל מחוץ למדינה".

מאז שהחברה הודיעה על כוונתה לנקוט בפיטורים, העובדים קיימו עשרות פעולות מחאה ברחבי הארץ ומול מטה החברה בפתח תקווה, תוך קיום הפגנות סוערות מול ביתו של המיליארד שאול שני, בעל השליטה בחברה. הפגנה נוספת של עובדי ECI מול ביתו של שני התקיימה גם הבוקר (ב').

לצד הקריאה להתערב במשבר, העובדים מותחים ביקורת חריפה על התנהלות החברה, אשר לא מהססת לפגוע במאות עובדים ישראלים, בעת שהיא ממשיכה ליהנות מהטבות מדינת ישראל. "אנו רואים בכך ממש קריאת תיגר צינית על מוסדות המדינה", כתבו העובדים בפנייה שהועברה אל הח"כים.

"אנו יודעים כי ניתן למצוא פתרון, ואף הצענו להנהלה מספר חלופות, ואנו תקווה כי לא ייסתם הגולל מעל חזון אומת ההייטק הישראלי. אנו נכונים לעשות כל שיידרש לשם כך", ציינו העובדים במכתבם. נזכיר כי בשבוע האחרון, נציגות העובדים בגיבוי איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק ואגף הכלכלה בהסתדרות, הציגו בפני הנהלת ECI מספר חלופות המאפשרות לחברה להתמודד עם התחרות בענף ולהבטיח את המשך חוסנה הכלכלי, ללא צורך בפיטוריו של עובד אחד. בין החלופות שהוצעו עד כה במסגרת המו"מ, עלו האפשרויות להשתתפות העובדים בנטל הכספי, התחשבות בעזיבה טבעית וגיבוש תכנית פרישה ועזיבה מרצון בתנאים מועדפים.

היום בשעה 14:00 הצדדים ישובו וייפגשו לפגישת מו"מ נוספת. בתוך כך, ועד העובדים, בגיבוי איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק בהסתדרות, ממשיך בהיערכות לצעדים ארגוניים נרחבים בחברה. כמו כן, העובדים צפויים להחריף את ההפגנות מול בתיהם של הבעלים ובכירים נוספים בחברה.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, אמר הבוקר (ב') כי: "מאז שהנהלת ECI  הודיעה על תכנית הפיטורים, הוכחנו באופן חד משמעי כי מדובר בפיטורים לא מוצדקים. כל ההזדמנויות שניתנו על ידי נציגות העובדים למיצוי המו"מ ולבחינת החלופות לפיטורי הנוחות, לא הצליחו לנער את ההנהלה מאטימותה. צר לנו כי במקביל לניסיונות ההיוועצות, החברה עדיין מנסה לזרוע דיסאינפורמציה ובוחרת להלך אימים על העובדים. לא זו הדרך והעובדים נחושים היום יותר מתמיד. המאבק של עובדי ECI מסמל את המאבק של כל החברה הישראלית להצלת תעשייה כחול לבן ולהעברת מסר תקיף לכל מעסיק שנהנה מהארנק של המדינה אך עיוור לערכיה. אנו תקווה כי נבחרי הציבור יהיו שותפים לאמירה ולעשייה שתוכיח כי העובדים בישראל הם לא רק מספרים בטבלאות אקסל".