עובדי ECI מפגינים בדקות אלו מול ביתו של שאול שני

הבוקר (ה'), החל מהשעה 07:00, עשרות עובדי ECI מקיימים הפגנה סוערת בכפר שמריהו מול ביתו של המיליארדר שאול שני, בעל השליטה בחברה. נזכיר כי העובדים מוחים נגד כוונת החברה לפטר כ-100 מתוך 800 עובדי האתר בישראל, וקוראים לשני להתערב על מנת להציל את החברה ממשבר עמוק. הערב, החל מהשעה 19:00, העובדים צפויים לערוך משמרת מחאה נוספת מול ביתו של שני.

במקביל לפעולות המחאה של העובדים, נמשכים המאמצים למנוע את הידרדרות המשבר גם בערוצי ההידברות. ב-48 השעות האחרונות נערכו שתי פגישות מרתוניות של משא ומתן בין ההנהלה לבין ועד העובדים בחברה. בפגישות אלו, נציגי הוועד בגיבוי איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט והייטק ואגף הכלכלה בהסתדרות הציגו בפני הנהלת ECI חלופות שיאפשרו לחברה להתמודד עם התחרות, תוך מזעור הפגיעה ברווחיות וללא צורך בפיטוריו של עובד אחד.

הבוקר, בעוד כשעתיים (החל מהשעה 09:00), הצדדים ישובו וייפגשו להמשך המו"מ ולדיון על החלופות שהוצגו.

יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, אמר לפני זמן קצר כי: "החלופות שמונחות כעת על שולחנה של הנהלת ECI מוכיחות שוב את מה שטענו מלכתחילה ומייתרות לחלוטין את הצורך בפיטורים. חברה שנוסדה כאן וביססה את מעמדה בזכות מפתחים ישראלים, מחויבת להגינות בסיסית, הן כמעסיקה והן כמי שממשיכה להרוויח עשרות מיליוני דולרים ממכירת שירותים למדינת ישראל. המאבק נגד פיטורי העובדים ב-ECI ונגד העברה מזדחלת של העבודה להודו ולסין, מהווה אמירה נחרצת למען ייצור כחול לבן. אנו מקווים כי בעל השליטה וההנהלה יתעשתו, יבחנו לעומק את החלופות וינהגו באופן הראוי והאחראי, תוך ביטול תוכנית הפיטורים".