שר הבריאות ליצמן ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן על הביטוח הסיעודי

"חייב להיות ביטוח סיעודי ממלכתי, זהו צו השעה ויש כסף. זה עדיף על הורדת המסים, במידה וצריך שיעלו את יעד ההוצאה", כך אמר הבוקר (ה') שר הבריאות, חה"כ הרב יעקב ליצמן, בפתיחת הכנס הארצי של ארגון הרנטגנאים בהסתדרות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שפתח את הכנס לצד ליצמן, בירך על דברי שר הבריאות ואמר כי: "יש צורך בסיעוד ממלכתי ראוי. היחס בין ההוצאה הציבורית לבין ההוצאה הפרטית בתחום זה אינו הגיוני. האזרחים חייבים להרגיש שכשהם זקוקים לביטוח סיעודי ממלכתי – המדינה לצידם".

עוד אמר יו"ר ההסתדרות ניסנקורן כי: "אזרחי ישראל נושאים במחצית נטל ההוצאות על הסיעוד לעומת הממוצע ב-OECD שמשלמים כ-16% בלבד. זהו נטל עצום על הכתפיים של העובדים והקשישים. 'אל תשליכני לעת זקנה ככלות כוחי אל תעזבני' אלו הן אמירות ערכיות ויש לפעול על פיהן. אם לא יהיה פתרון עד סוף החודש, לצערי נאלץ לצאת לשביתה. אני לא חסיד של שביתות כלליות אבל אם לא תהיה ברירה זה מה שנעשה".

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן התייחס בדבריו גם לצורך להמשיך ולחזק את מעמד הרנטגנאים: "אני חסיד של רפואה ציבורית ואין רפואה ציבורית חזקה בלי עובדים חזקים. צריך להמשיך לעמוד על זכויות העובדים במערכת הבריאות, ובהם גם של הרנטגנאים. עשינו את זה בהסכם המסגרת ונמשיך לעשות את זה גם בעתיד".

הכנס הארצי של ארגון הרנטגנאים, בראשות אריה הרשקוביץ, נערך היום בת"א ומוקדש להרצאות ולהצגת מחקרים עדכניים של מיטב המומחים בתחום. לצד יו"ר ההסתדרות ושר הבריאות, בין משתתפי הכנס: רנטגנאי ראשי במשרד הבריאות מישל סומך, ראש מערך הדימות בחיל הרפואה בצה"ל ניר פופל, מנהל מערך הדימות במרכז הרפואי שיבא ומזכיר איגוד הרדיולוגים פרופ' אלי קונן, מנהלת ביה"ס לרנטגנאות ודימות בי"ח רמב"ם חיה לירון, מנהל שירותי הדימות במרכז הרפואי הדסה מאיר בן לולו, רנטגנאי ראשי בכללית שירותי בריאות בועז אברהם, ורבים נוספים.