נחתם הסכם קיבוצי בתיאטרון הקאמרי

ההסכם מסדיר את זכויות עובדי המנהלה, המכירות והמחלקות הטכניות בתיאטרון, והוא כולל בין היתר מענקים, קליטת עובדים יומיים להעסקה במתכונת חודשית, קרן השתלמות, העלאת שכר לעובדי המוקד והעובדים הטכניים ועוד *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מדובר בהסכם טוב המאזן בין שיפור תנאי העובדים לבין צרכי הנהלת התיאטרון" *** יו"ר הוועד אוהד לויתן: "דרך חדשה בתיאטרון שתתאפיין בשוויוניות, שקיפות ושיתוף פעולה בין ההנהלה לעובדים"

ההסתדרות, ועד עובדי הקאמרי והנהלת התיאטרון חתמו הבוקר (ד') על הסכם קיבוצי חדש שיחול על כ-200 עובדי התיאטרון, בהם עובדי מנהלה ומכירות והמחלקות הטכניות (עובדי במה, תאורה, סאונד, הלבשה, סדרנים, מנהלי הצגות ועוד).

ההסכם, שתוקפו עד לחודש יוני 2019, נחתם לאחר מו"מ ממושך, אינטנסיבי ומורכב, ולצד הטבות כלכליות משמעותיות לעובדים, הוא גם כולל בין היתר קליטת עובדים יומיים להעסקה במתכונת חודשית ועיגון של תנאי שכר והעסקה שלא היו מוסדרים בתיאטרון עד כה.

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל הקאמרי שמוליק יפרח. במו"מ לחתימה על ההסכם לקחו חלק גם יו"ר ההסתדרות במרחב תל-אביב גרשון גלמן, מנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן, רכז ההתאגדויות רום דביר, יו"ר הוועד אוהד לויתן וחברי הוועד אריאלה לוי-סבג, נחמה אפשטיין ואילון מעודד. ועד העובדים יוצג משפטית על ידי עו"ד כפיר זאב.

כחלק מההסכם החדש, הוסכם כי כל עובד יקבל מענק בגובה 870 שקל עבור כל שנת ותק שצבר עד כה. מענק זה יחולק לעובדים בשתי פעימות בחודשיים העוקבים לחתימת ההסכם. לצד זאת הוסכם על חלוקת מענק חתימה מיוחד בגובה של כ-3,560 שקל לכל עובד.

בנוסף לכך הצדדים הסכימו על קליטת מכסה של עובדים המועסקים כיום באופן יומי, למתכונת העסקה חודשית. במקביל, לראשונה עוגנו בהסכם תנאי השכר וההעסקה של העובדים שימשיכו להיות מועסקים במתכונת יומית.

סעיפים נוספים שהוסדרו בהסכם קובעים כי השכר במחלקות הטכניות לעובדים בוותק של שנה וחצי ומעלה יהיה גבוה משכר המינימום במשק, וכן כי השכר השעתי של עובדי מחלקת המוקד יועלה אל מעל שכר המינימום (מוקדן – שקל מעל שכר המינימום, מנהל קופה – שלושה שקלים, מנהל משמרת – ארבעה שקלים). לצד זאת סוכם על הגדלה ב-50% של עמלות המכירה של עובדי מחלקת המכירות.

ההסכם מבטיח כי לעובדים חודשיים בוותק של מעל שש שנים תיפתח קרן השתלמות, שההפרשות אליה יהיו בגובה 7.5% ע"ח המעסיק ו-2.5% ע"ח העובד. בנוסף לכך הושגה הסכמה על הגדלתו ב-50 שקל של שווי השי לחג שמקבלים העובדים פעמיים בשנה.

ההסכם קובע כי העובדים בתיאטרון שצברו מעל לשנתיים ותק יקבלו מעמד של קביעות. לצד זאת, הוא כולל מנגנון סיום העסקה אשר מעניק להסתדרות ולוועד העובדים משקל בכל הנוגע להחלטות על הפסקת העסקת עובדים בתיאטרון.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר במעמד החתימה כי: "מדובר בהסכם טוב שמצליח לאזן בין שיפור תנאי העובדים לבין צרכי הנהלת התיאטרון. אני רוצה להודות לעובדים ולחברי הוועד על הנחישות ואורך הרוח שגילו במהלך המו"מ, ולברך את הנהלת הקאמרי על שיתוף הפעולה".

יו"ר ההסתדרות במרחב תל-אביב, גרשון גלמן, ציין: "אני מברך את הצדדים על חתימת ההסכם שהגיעה בסיומו של מו"מ מורכב ואינטנסיבי, אותו ניהלנו כשלנגד עינינו עומדת טובת העובדים מחד ושמירה על המשך הצלחתו של התיאטרון מאידך".

יו"ר ועד העובדים, אוהד לויתן: "ראשית אבקש להודות מעומק ליבי לחברי הוועד, שותפי לתהליך הארוך. הדרך להסכם הייתה אמנם מורכבת ולא קלה, אבל מבחינתי יום החתימה מסמן התחלה של דרך חדשה בתיאטרון שתתאפיין בשוויוניות, שקיפות ושיתוף פעולה בין ההנהלה לעובדים. תודה לצוות ההנהלה וכן לצוות המקצועי בהסתדרות על הליווי הצמוד. ולכל עובדי התאטרון אומר - כוחנו באחדותנו".