הסכמות חדשות בין ההסתדרות לבין הנהלת טבע לגבי עובדי טבע טק: הפיטורים יצומצמו משמעותית

בעקבות מו"מ עם ההסתדרות והוועד, הנהלת החברה הסכימה להקטין את מכסת העובדים המיועדים לפיטורים במפעל טבע טק שבדרום הארץ ולסכם על תנאי פרישה מוגדלים של עד 500% לעובדים אשר ייאלצו לסיים את העסקתם בחברה *** מכסת המפוטרים תכלול עובדים שיהיו זכאים לצאת לפנסיה מוקדמת ועובדים שתוצע להם תכנית פרישה מרצון בתנאים מיטיבים *** יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף: "ההסתדרות תמשיך ללוות באופן צמוד הן את הפורשים והן את העובדים הנשארים, עד להשלמת התהליך ואחריו"

בתום הליך הידברות מורכב שנערך בשבועות האחרונים בין ההסתדרות וועד עובדי מפעל טבע טק לבין הנהלת טבע, הושגו הבנות המבטיחות את המשך פעילות המפעל השוכן באזור התעשייה נאות חובב. כחלק מן ההבנות שהושגו בין הצדדים, הנהלת החברה ניאותה להקטין בלמעלה מ-35% את מכסת העובדים המיועדים לפיטורים וכן להבטיח תנאי פרישה מוגדלים לעובדים אשר יאלצו לסיים את העסקתם.

מספר העובדים המיועדים לפיטורים במפעל יצומצם מ-175 ל-110 עובדים, תוך קביעת מתווה ומפתח מוסכם למסלולי סיום ההעסקה. על פי ההחלטה, מתוך 110 העובדים: עשרה עובדים יהיו זכאים לצאת לפנסיה מוקדמת, קרוב ל-30 עובדים ישולבו בהליך פרישה מרצון תוך קבלת תנאי פרישה מוגדלים של 300%-500% ויתר 75 העובדים יסיימו את עבודתם במפעל ויקבלו פיצויים מוגדלים של עד 500%.

יודגש כי כל העובדים יהיו זכאים לחודשי הסתגלות למשך תקופה של שניים עד שישה חודשים. כמו כן, העובדים יקבלו ליווי וייעוץ תעסוקתי מטעם הנהלת החברה. נושא נוסף שקיבל ביטוי בהסכמות נוגע למועד הוצאת המהלך אל הפועל. בהתאם להסכמות שהושגו, המהלך לא יצא לפועל אלא לאחר תקופת החגים ולא לפני תחילת חודש נובמבר 2017.

את המו"מ מטעם ההסתדרות הובילו יו"ר מרחב הנגב מאיר בביוף, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב יקיר אוקנין ויו"ר וועד העובדים כאמל אלדנפירי.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, מסר כי: "לאורך התהליך המורכב שהתנהל בין הצדדים, השקענו את כל המאמצים לא רק כדי לצמצם, עד כמה שניתן, את גזירת הפיטורים אלא גם להבטיח כי העובדים אשר ייאלצו לסיים את העסקתם, יהיו זכאים לתנאי פרישה הולמים. ההסתדרות תמשיך ללוות באופן צמוד הן את הפורשים והן את העובדים הנשארים, עד להשלמת התהליך ואחריו".

יו"ר ועד עובדי מפעל טבע-טק ברמת חובב, כאמל אלדנפירי, הצטרף לדברי בביוף והוסיף כי: "ההחלטות שנולדו מתוך שיתוף אמיתי והקשבה לנציגות העובדים, מהוות עדות נוספת כי על אף הקשיים והמחיר הכואב, כולנו משלבים ידיים על מנת להציל את מקום העבודה, לצמצם למינימום את מספר המפוטרים ולדאוג כי בכל מקרה שבו עובד מסיים את העסקתו, הדבר ייעשה תוך שמירת על כבוד העובד ודאגה לרשת הביטחון הכלכלית שלו".