נחתם ההסכם הקיבוצי החדש בבית הזיקוק באשדוד

ההסכם כולל תוספות שנתיות בגובה של כ-9%, חלקן אחוזיות וחלקן שקליות *** עוד בהסכם: קידומי דרגות, שיפור תנאי העסקת עובדים חדשים תוך ביטול "דור ג'", הגדלת ההפרשות הפנסיוניות וקליטת עובדי ביטחון להעסקה ישירה *** יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "ההסכם יביא לצמצום פערים והגברת השוויון בין העובדים ובמקביל ישפר באופן כולל את תנאי ההעסקה במפעל שלו חשיבות רבה עבור האזור ותושביו" *** יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, חיים שייב: "כעת הצדדים יוכלו להמשיך ולעבוד יחד למען הצלחת המפעל" *** יו"ר הוועדשלווה אלישקשוילי: "הסכם ראוי והוגן שנותן לעובדי בית הזיקוק תקווה ואופק"

ההסתדרות, הנהלת פז - בית הזיקוק באשדוד וועד העובדים חתמו הבוקר (א') בבית ההסתדרות בתל-אביב על הסכם קיבוצי חדש, לאחר מו"מ שנערך בתיווכו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן.

למו"מ היו שותפים גם יו"ר מרחב אשדוד חיים שייב ומזכירת האיגוד המקצועי מהמרחב עו"ד ג'ני שוד אשר מלווים באופן שוטף ובמהלך המו"מ את ועד העובדים, וכן עו"ד שי תקן אשר ליווה את המו"מ על ההסכם וגישר בין הצדדים.

תוקפו של ההסכם הוא לחמש שנים והוא מבטיח את המשך העבודה הסדירה במפעל תוך שיתוף פעולה בין ההסתדרות, העובדים וההנהלה בתפעול השוטף מחד ובפרויקטים העומדים על הפרק מאידך.

ההטבות שבהסכם מגיעות לכדי תוספת בשיעור של כ-9% בכל שנה משנות ההסכם. כחלק מכך נקבע כי העובדים יקבלו תוספת שכר שנתית בשיעור של 2.1%, שמחציתה תינתן באחוזים ומחציתה שקלית, מתוך מטרה להביא לצמצום פערי שכר במפעללצד זאת יוגדל שכר המינימום המפעלי.

בנוסף לכך, בכל שנה יינתנו 200 קידומי דרגות, וכן יושוו התנאים לעובדי דור ג' באופן שלמעשה יבטל לחלוטין את "דור" זה - מחצית מעובדי דור ג' ייקלטו באופן מיידי כדור ב' והמחצית השנייה תיקלט בשנה הבאה. כל עובדי הקבלן המועסקים בתחומי הביטחון במפעל ייקלטו להעסקה ישירה.

עוד כולל ההסכם: תוספות ניהוליות למנהלי ביניים קיימים ועתידיים בשווי של כ-500 שקל, הגדלת תקציב הרווחה, הגדלת מכסות צבירת חופשה ל-60 עבור עובדי משמרות ול-80 עבור עובדי יום, הגדלת החזר הוצאות על גני ילדים, הפיכת רכיב אחזקת הרכב לרכיב פנסיוני ועיגון החלת סעיפי זחילת השכר הקיימים (דרגות, תוספת ותק וגמולים) בשיעור ממוצע של 3.2% לשנה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר במעמד החתימה על ההסכם: "אני מברך על חתימת ההסכם, אליו הגענו לאחר מו"מ אינטנסיבי ובמטרה להשיב את העבודה בבית הזיקוק לסדרה, תוך המשך שיתוף הפעולה והערבות ההדדית בין הצדדים. ההסכם יביא לצמצום פערים והגברת השוויון בין עובדי החברה, ובמקביל ישפר באופן כולל את תנאי ההעסקה במפעל שלו חשיבות רבה עבור האזור ותושביו".

יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד, חיים שייב, ציין: "ברכותי לצדדים על ההסכמות המצוינות אליהן הגענו, אשר יביאו לשיפור משמעותי ומיידי בתנאי ההעסקה בבית הזיקוק. אני משוכנע כי לפנינו דף חדש ביחסים בין הצדדים ונוכל להמשיך ולעבוד יחד למען הצלחת המפעל".

יו"ר הוועדשלווה אלישקשוילי, הוסיף: "חתמנו היום על הסכם ראוי והוגן שמיטיב משמעותית עם עובדי בית הזיקוק ונותן להם תקווה ואופק. אנחנו מודים ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שגיבה אותנו לאורך כל הדרך ובסופו של דבר סייע לנו להגיע להסכם, וכן לאנשי מרחב אשדוד חיים שייב וג'ני שוד על התמיכה והסיוע. תודה לכל העובדים על הגיבוי שזכינו לו מצדם לאורך כל הדרך".

מעמד חתימת ההסכם