צעדים ארגוניים ושיבושים בנובוטייד אשר נמצאת בבעלות משותפת של כיל וטבע

ברקע לצעדים הצפויים: התנהלות כוחנית של ההנהלה בניסיון לכרסם בכוח הארגוני של העובדים ולהחליש את ההתאגדות *** ועד העובדים: "לא נעמוד מנגד בשעה שזכויותינו נרמסות ולא נאפשר להנהלת נובוטייד להמשיך ולדרדר את מערכת יחסי העבודה בחברה אל תהומות חדשים"

עובדי חברת נובוטייד בע"מ (NOVETIDE) שנמצאת בבעלות משותפת של קבוצת כיל וטבע תעשיות פרמצבטיות, נערכים לשורה של צעדים ארגוניים ולשיבוש הליכי העבודה באחד מאתרי החברה המרכזיים בארץ. העובדים מוחים על ההתנהלות הכוחנית של ההנהלה אשר פועלת בהיעדר תום לב על מנת להחליש ולחבל בהתאגדות, תוך התנכלות לנציגות העובדים.

כזכור, מאז התארגנותם של עובדי נובוטייד בהסתדרות לפני כשנה וחצי, נציגות העובדים פעלה על מנת לקדם הידברות מול ההנהלה ולתת הזדמנות הוגנת למו"מ. על אף הניסיונות להגיע להבנות בנוגע להסדרת זכויות העובדים בהסכם קיבוצי ראשון, לא הושגה התקדמות בנושאים הכלכליים והפערים בין הצדדים אף העמיקו.

במקביל לכך, ההנהלה המשיכה להקשיח את עמדותיה והובילה צעדים חד-צדדיים הנושאים השלכות חמורות על תנאי העובדים, דבר שאף הוביל להכרזת סכסוך עבודה בחברה. בשבועות האחרונים ההנהלה ונציגיה, אף נקטו במספר פעולות בלתי חוקיות, לכאורה, אשר נועדו לסכל את ההתאגדות ולפגוע ביציגות של ההסתדרות בקרב העובדים. 

נובוטייד היא חברה ביוטכנולוגית שפועלת בזירה הבינלאומית ומתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של חומרים פעילים המשמשים בתעשיית התרופות. לחברה שלושה אתרי פעילות בישראל, הממוקמים במתקני טבע בנתניה ובנאות חובב ובמרכז המעבדות של כיל בקריית אתא. אשתקד החברה הניבה רווח נקי בגובה 23 מיליון דולר ולאחרונה החברה לישראל (בבעלות עידן עופר) הודיעה כי תפעל למכירת חלקה של כיל בחברה, כחלק ממהלך של מימוש נכסים בהיקף מוערך של כ-500 מיליון דולר. 

מ"מ יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו אמר היום כי: "ההתנהלות החמורה של המעסיקה במקרה הנדון, היא עוד ניסיון לרפות את ידי העובדים ולהחליש את כוחם הארגוני. אסור לשכוח כי מדובר בחברה רווחית שלא רק מתנערת מאחריותה כלפי העובדים, אלא מנסה לקבוע מציאות אחרת בשטח, תוך התנכלות לנציגות העובדים. כולי תקווה כי ההנהלה תבין את גודל השעה ותחתור לפתרון על מנת למנוע משבר עמוק".  

מוועד עובדי נובוטייד נמסר היום כי: "זמן רב העובדים נהגו באיפוק ובאחריות אך התנהגות זו נוצלה על ידי ההנהלה לשם פגיעה בהתאגדות וניסיונות בוטים להחליש את הכוח הארגוני של העובדים. לא נעמוד מנגד בשעה שזכויותינו נרמסות ולא נאפשר להנהלת נובוטייד להמשיך ולדרדר את מערכת יחסי העבודה בחברה אל תהומות חדשים. אנו נחושים במאבקנו ובגיבוי ההסתדרות נמשיך לפעול בכל הערוצים שעומדים לרשותנו, עד אשר ההנהלה תפנים כי ההתאגדות היא עובדה קיימת בשטח ותדאג להסדרת זכויותינו, תוך הבעת כבוד אנושי לעובדי נובוטייד".